Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakt med Häst, hundspann

Featured Replies

Publicerat

När jag såg the Last Trapper i helgen en mycket trevlig film om en pälsjägare. Då kom en liten fundering i mitt huvud upp.

Hur är det om du har häst vid jakt vad gäller då eller om du använder hundspann är det samma regler som när du använder motorfordon som t.ex skoter?

Publicerat

Hej! det fans ett repotage om en som jagade älg från häst ryggen i en jakttidning den hästen lärde sig att då hunden började skälla så skulle husse dit så hästen som har bättre hörsel började gå mot det håll hunden skällde innan han hörde hunden.klart mäktigt ,Jag tror inte du hittar restriktioner i någon lagbok från att jaga från hund spann.Men att jaga från en skott fast häst måste vara kul man kommer nära viltet kanske något för landets båg jägare att prova då bågen är tystare så ej hästen blir rädd. Ursäkta jag såg senare att din fråga var ställd direkt till jägarförbundet .

När jag såg the Last Trapper i helgen en mycket trevlig film om en pälsjägare. Då kom en liten fundering i mitt huvud upp.

Hur är det om du har häst vid jakt vad gäller då eller om du använder hundspann är det samma regler som när du använder motorfordon som t.ex skoter?

Publicerat

Jakt från häst så är väl allt annat än en Marlin bygel att häda, skulle vara kul att prova på en skott trygg häst, annars låter jag gärna bli, en häst eller hund är inget motorfordon även om den första är en havremoppe, dock gillar jag att gå längt och länge så inget jag funderat på men om man skulle bli skadad i knän eller rygg så skulle jag nog fundera på alternativet.

Publicerat

Jag har provat att rida med häst mot hjort rådjur älg och man kommer mycket närmare än om man går själv .Men den hästen var skotträdd han var hur paniktokig som helst på ex valborg. Annars fans tanken att prova jag spårade en del från häst ryggen det gick snabbt mot att gå.

Jakt från häst så är väl allt annat än en Marlin bygel att häda, skulle vara kul att prova på en skott trygg häst, annars låter jag gärna bli, en häst eller hund är inget motorfordon även om den första är en havremoppe, dock gillar jag att gå längt och länge så inget jag funderat på men om man skulle bli skadad i knän eller rygg så skulle jag nog fundera på alternativet.
Publicerat

Matti Holmgren tror jag det var som erbjuder toppfågeljakt med hundspann så det är nog inget som hindrar det.

Publicerat

Nej då, det går bra. Precis som att det är OK att spana av marken från en cykel, medan man däremot inte får göra motsvarande från bil.

Publicerat
  • Författare
Nej då, det går bra. Precis som att det är OK att spana av marken från en cykel, medan man däremot inte får göra motsvarande från bil.

Tack för svaret.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.