Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bänkskytte och jaktfält i malmfälten.

Featured Replies

Publicerat

Då vi ska flytta skjutbanorna till kavaheden och jag hoppas att det blir en nystart för skyttet i malmfälten så undrar jag hur intresset ser ut för att bilda en sektion för bänkskytte och jaktfält under malmbergets / koskullskulle jakt och fiske,s regi eller i egen. I nuläget så kanske det är bättre att vara under en inarbetad förenings vingar och slippa det administrativa med firmatecknare o.s.v. Jag jobbar för att få in så mycket skytte som bara är möjligt under samma tak. Förutsättningarna finns och ju fler vi är desto starkare är vi. Någon aktiv här som kan agera ombud och vara drivande? Jag håller på med övriga banor skeet sporting trap 80 m och 50 m löpmål. Kan vi samarbeta och föra en dialog med gällivare sportskytteförening och hemvärn så att banorna utnyttjas bättre?

Publicerat

Härligt initiativ Nils!! Jag är definitivt intreserad av bänkskyttet och den nya formen av fältskytte med kikare.

Jag börjar tävla aktivt i bänksytte i år och ska ner på Sm och skjuta på ett par veckor. Vad jag vet så finns det en till som håller på att starta upp skyttet.

Jag ställer definitivt upp som ombud till bänkskytte och även kikar fält!

Du kan ju höra av dig så kan vi träffas och utbyta lite tankar.

Jag bor ju bara ett par hus bort!

Mvh Rikard

Publicerat

Låter som en mycket god idé! Just nu tycks skyttet inom malmfälten nå ett litet uppsving med nya eldsjälar och en omstruktureringar inom styrelserna.

Deltog själv i helgen i en Älgskidskyttetävling som hölls i Karesuando, (www.karesuando.se) där vi hade gäster ända från Älvsbyn!

Har intresse för jaktfält och liknande skytte. Föreslår att Ni kontaktar Kiruna jakt&fiskes skyttesektion för ett ev samarbete?

Mvh Havakko

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jag var ut idag med kommunen och hundklubben dundret och förberedde grovt utplacering av banorna. Jag hoppas vi kan lösa det så att alla grenar får plats på ett och samma ställe. Det brådskar lite för snart står schaktmaskinerna och ska börja hyvla av förnan och göra plats. Till hösten nästa år ska det vara klart.

• 2 years later...
Publicerat
  • Författare

Jag lyfter den här tråden en gång till då frågan kommit upp igen via styrelsen. Nu är banorna klara och det finns en betongbänk och en hundrametersvall. Vi ska försöka lyfta frågan med övriga intressenter inom banområdet.