Publicerat April 15, 200917 yr Hej. Ska väl också presentera mig.. Är 23 år och har jagat så länge jag kan minnas. Bor gör jag just nu i Norrköping pga studier, men åker hem till föräldrarna i Sörmland för att komma ut i skogen så ofta jag kan. Har skaffat mig en kamera i år som jag försöker lära mig använda, en till anledning för att ta sig ut i skogen eller ut på sjön för att spana.. Jagar allt som jag får möjlighet till, vill pröva det mesta. Den jakt som sker på hemmamarken är framförallt klövviltsjakt, både drev- och smygjakt. Men försöker också komma åt kråkfågel, räv och grävling. Tanken på att skaffa hund har börjat gnaga i bakhuvudet... Får väl se hur det blir, men skulle vara ganska lättövertalad för tillfället
Publicerat April 16, 200917 yr Välkommen hit till forumet. Och bry dig inte om Hipshot, han är bara rädd att du ska panga ner sträckkråkorna innan dom hunnit upp till honom..
Publicerat April 16, 200917 yr Författare Tack så mycket! Hipshot- Inte visste jag att centrala norrköping räknades som mitt i smeten, jaktligt sett . Och du behöver inte vara orolig, finns kråkor så det räcker till dig med Har inte varit ute så mycket, skolan tar på tok för mycket tid från jakten... men har försökt några gånger iaf..
Publicerat April 20, 200917 yr Hej och välkommen...IGEN!!! Kolmårdsskogarna ligger inte långt utanför stan, för hundträning eller kamerajakter. Bara att höra av sig.
Publicerat December 19, 200916 yr Författare Dags för en liten uppdatering kanske... Har skaffat en hund nu, en wachtel som har hunnit bli 10 mån. Mycket energi är det och allt måste tuggas lite på, kan ju vara mat Han har fått jaga några upptrampade harar, har följt efter en liten stund och släppt några skall. Har också hittat hjort men då förföljt tyst än så länge, men han har väl inte riktigt fattat vad han ska göra riktigt än... Satsas väl mest på skogsvana nu, har inte tänkt att han ska jaga på riktigt förens nästa höst men är svårt att hålla sig Har också tränat lite apport med honom, med dummies går det kanon. Men när det kommer till riktig fågel är det värre. Han tycker att det 'r hans fågel då och vägrar släppa. Några bra tips för att träna bort det? Antar att det kanske handlar mest om fågelvana kanske..