Publicerat April 16, 200917 yr Har precis kommit hem. Blev uppringd av en kille som skjutit på en gris. Han hade en enkel åtel på ett hygge. När han var på väg till tornet så upptäckte han att det gick två grisar på åteln. Så han tog stöd mot en högstubbe och väntade till han fick ett bra läge och sköt. Grisen tecknade inte alls och han hade inte hittat något på skottplatsen. När jag kom dit kollade vi över skottplatsen en gång till. Grisarna hade stått 15m ifrån varandra och sprungit åt olika håll. Killen hade även hört att det var fler grisar på gång när han gjorde första skottplats undersökningen. Vi hittade inget nu heller. Tog dit Lina och hon tog ett spår direkt och det stämde med vad skytten sagt. Vi följde det över 300m utan att se så mycket som ett hårstrå. Hunden följde spåret utan problem men hon var inte så tänd som hon brukar. Vi bröt där och började om. Hon tog samma spår igen och då släppte vi. Men märktes direkt att det inte var så intressant. Efter en stund så ringar hon området och tar upp de grisarna som skytten hört en stund efter skottet. Hon skällde väl 5 min på dem men de gick nog över en kanal så hon bröt rätt snart. När hon kommer tillbaka så visar vi på henne på det första spåret igen. Men det är fortfarande inte intressant. Vi konstaterar då att vi gjort vad vi kunnat. Vi är båda två övertygade om att han bommat. Slutar med att Lina börjar söka annat och tar upp en grävling en bra bit bort. Vi kör dit med bilen och med gemensamma krafter så lyckas vi koppla henne vid en jävligt ilsken grävling.
Publicerat April 17, 200917 yr Knappt du han skjuta in rödpunkten Tror som ni att de va bom. Lina är så pass rutinerad så det bör va helt rätt o lita på henne. Gott jobb!
Publicerat April 17, 200917 yr Författare Knappt du han skjuta in rödpunkten Tror som ni att de va bom. Lina är så pass rutinerad så det bör va helt rätt o lita på henne. Gott jobb! Nej jag han inte skjuta in den. Fick börja med att skruva bort det igen innan jag skulle ut. Ja enligt henne så var det inte något intressant spår, även om hon inte hade några problem att följa det. , Är ju så med henne att hon normalt inte håller i så länge på friska grisar på natten. Och i de här fallen så är ju det rätt bra.