Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bössan hemma!

Featured Replies

Publicerat

Köpte en Sako Finnfire Varmint här för ett par veckor sen och den damp ner i lådan igår. Satan i gatan vilken bössa :D Balansen är ju gudomlig och vikten är som på vilken klass etta som helst. Handutfyllnad precis som jag vill ha den, så där lite lagom. Fick en tokig ide om man skulle låta fräsa en likadan kolv till 375:an då den sitter som smäcken.

2 mindre skitfel har jag hittat, skyddet för gängan är på tok för litet.Gängan på pipan alltså. Tur man har svarv ;)

Plastmagasinet, men hallå eller. En sån bössa förtjänar ett bättre magasin, går det att få tag i ett i plåt månne? Sen var det inte helt lätt att pilla ut det heller. Men det senare kan bero på den obefintliga vapenvården den förra ägaren plågat bössan med ;)

Utvändigt är den som ny men nån smörja har bössan aldrig sett, ska gno upp den idag så den blir som ny. Slutstycket kärvar lite pga att det är torrt och osmort.

Till slut, om jag börjar yra om att sälja denna praktpjäs så snälla, kölhala mig under Titanic eller nåt liknande tills jag kommer till sans. Har sagt det förr men, det här ÄR en keeper ;)

Publicerat

Denna tråd suger utan bilder..............

I övrigt grattis, julen kommer tidigt i år/Christian

Publicerat

den här tråden suger även med bilder eftersom det inte var jag som fyndade bössan ;)

:D

Publicerat
  • Författare

Pq2chhAr.jpg

Bilden jag fick av handlarn. Kikaren som följde med är en Tasco 3-9x40, får duga en stund innan jag bestämmer mig vad som ska användas. Mest troligt blir det en Bushnell 10x40 mildot.

mbbohman, kan säga att det VAR ett fynd ;)