Publicerat Oktober 19, 200520 yr Jag längtar och längtar, det har varit tyst ett tag nu. Hur är det med tillgången på ripan? Jag har ju alltid varit i Vuogga på vintern och jag vet att det kan vara ganska lokalt ibland med fågel. Var är ni på vintern och har ni hört något om hur det är där nu?
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Det blir nog några vändor efter trädgränsen här framöver och förmodligen ut på "svärfars" marker
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Hallen: vad jag har hört av "höstjägarna", så har det varit kanske dåligt om ripa i arjeplogsfjällen i år , men uppemot kirruna ska det visst finnas en del, men det är ju som ett lotteri...allt kan hända vid ripjakten,,,, men det är ju en del av jakten..
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Längtar redan.. Hallen, kan du inte lägga ut några av bilderna från ifjol?
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Jag vet var det finns gott om ripa :-X Från måndag till onsdag ska jag och motionera dom lite och enligt vad jag fått höra så är det snö i de markena redan. Så en försmak av vinterjakten på ripa kanske jag då får ;D
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Själv va jag till Goujaure o jaga vinterripa sista 4 dagarna i mars. Fjällripa såg vi endast 5st vart av en skjöts. Dan efter svämma dalen över av dalripa o på 3dygn ble de 17st. Mina jaktkompisar hade lika tunga säckar. Ren tur vill jag säga eftersom de 2veckorna före hade varit ren skitjakt. Tänkte prova Mavas i vinter o se hur de går där. Nån som varit där tidigare????
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Författare Jag vet var det finns gott om ripa Men Seger, :-[ jag trodde att vi var vänner. :'(
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Va just mot Hallen nu, SEGER, o skriv här på forumet vart alla dessa ripor finns : ;D ;D ;D
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Men Seger, :-[ jag trodde att vi var vänner. :'( Det är vi...vänner alltså ;D Va just mot Hallen nu, SEGER, o skriv här på forumet vart alla dessa ripor finns : ;D ;D ;D NOPE :-X