Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har ni på händerna?

Featured Replies

Publicerat

Vilken typ av fingerhandskar har ni när ni jagar och det blir lite kallare. Jag har bra tummhandskar, det är fingerhandskar jag är ute efter.

Publicerat

tunna stickade typ ÖB:s 20:-  från +3 till -20

Publicerat
  • Författare

Jag skulle vilja ha några som även tål lite väta. Om ni har någon ide sätt in en bild på dem om möjligt.

Publicerat

Hej hopp

Jag köpte ett par tajta neoprenhandskar på en dykbutik som jag har under försvaret

vita skinntumvante och tycker det är en bra lösning.

Bara att "slå" av vantarna när man vill och neoprenhandskarna håller värmen trots att man

blivit våt/fuktig!

/Vänligen

Publicerat

Jag använder ett par gore-tex handskar från Swedteam. Tunna och smidiga men ändå förvånansvärt varma och inte minst helt vattentäta. Det går dessutom att skjuta med dem på, enda nackdelen är priset.

www.swedteam.com modellen heter 622

Mvh

Publicerat
  • Författare

Såg helt rätt ut, lite dyr kanske.

Publicerat

Jag har haft diverse hanskar och vantar men aldrig varit riktigt nöjd. Nu funderar jag på att beställa D.A.M Neoprenhandskar från Berras för 149:-. Jag tror att de kan vara optimala då det börjar bli lite kyligt. När vintern har kommit på allvar är det nog värre grejer som gäller.

Sambon sydde ett par rejäla tumhandskar i bäverskinn åt mig för några år sedan. Man fryser inte!!

Publicerat

Gillar bäst mina Hestra Windstopper Action vantar med "gumminabbar", sitter som ett andra skinn och funakr bra i alla väder.

Även bra under en tumhandske som värmevante.

3228.jpg

Thin, supple all-round glove. Can also be used as an inner glove in several shell models.

Shell: Gore Windstopper Action Soft Shell.

Lining: Thin polyester fleece.

Glovedetails: Silicon print in palm

Gloveavail: Silicon print in palm.

Colours: Black

Size: 5-11

Price: 450.-:-

http://www.hestragloves.com/content.dows?a...mp;handske=3228

Publicerat

Mecke!

Är de inte lite klumpiga i pekfingret?

Publicerat

Chevalier Windstopper

En av dom få hanskarna man inte tappar skjutkänslan i, komforttemperaturen är mellan +10 - -10 men har använt dom ner till -20 men då måste man röre en del på fingrarna för att det inte skall bli kallt.

Publicerat
Chevalier Windstopper

En av dom få hanskarna man inte tappar skjutkänslan i, komforttemperaturen är mellan +10 - -10 men har använt dom ner till -20 men då måste man röre en del på fingrarna för att det inte skall bli kallt.

Japp,även jag använder nästan uteslutande windstopper och precis som Mats skriver så har inte jag hittat några andra handskar som medger avancerat kulskytte i många minusgrader.

/Micke

Publicerat
tunna stickade typ ÖB:s 20:-  från +3 till -20

Jag använder oxå såna...De håller värmen mkt bra tycker jag. Har ett par tumhandskar utanpå och tar av mig dessa

när det blir till å skjuta. Priset är ju oxå i en klass för sig..

Publicerat

Jag skidar mycket efter tjäder och jag använder vanliga skidhandskar som man köper på sportaffärerna typ "Lillsport" dessa är tunna och bra att skjuta med. Så länge man rör på sig så fryser man inte, ev så kan man ha ett par torra extra i ryggsäcken, använder dessa ända ner till -35