Publicerat Oktober 19, 200520 yr Ett slutstycke är ju en licenspliktig vapendel som jag förstått saken, men hur är det med delar till ett slutstycke? Jag tänker mer specifikt på en slutstycksmutter med säkring till en Mauser 98? Är det bara själva "stommen" med låsklackar som är licenspliktig eller är det andra delar? Hälsningar, Martin
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Det vore ju lite jobbigt om en utdragare eller en fjäder var tillståndspliktig...
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Tack! Jo Ola, förvisso, men det finns lite av varje som är jobbigt i vapenlagstiftningen... Men så länge man bara importerar en slutstycksmutter med säkring och inte hela slutstycket så är det tydligen lungt! Skall beställa en slutstycksmutter med en tvåläges sidosäkring från Jim Kobe. Jo, jag vet vad Håkan tycker om dessa... :-* Hälsningar, Martin
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Är det då inte bättre att du köper min Dakota m70 säkring? MVH Håkan
Publicerat Oktober 21, 200520 yr Jo det där med jobbig lagstiftning känner vi igen... Passar dessa till sako? Man kanske skulle ha en på mitt AV .458-projekt?
Publicerat Oktober 21, 200520 yr Nix gör den inte, passar efter viss inpassning till HVA 1640 och Mauser 98. MVH Håkan
Publicerat Oktober 21, 200520 yr Är det då inte bättre att du köper min Dakota m70 säkring?MVH Håkan Vad vill du ha för den? /Micke
Publicerat Oktober 21, 200520 yr Är det då inte bättre att du köper min Dakota m70 säkring?MVH Håkan Visste inte att du hade dessa, men är det Dakota original så det tyvärr fel pris för mig... Hälsningar, Martin
Publicerat Oktober 22, 200520 yr Det var ett intressant pris beroende på vad som ingår! Är det en säkring monterad på en slutstycksmutter eller tillkommer det arbetet? Hälsningar, Martin