Publicerat April 19, 200917 yr För att göra en kort historia lång... Pipväljaren beter sig inte riktigt som den ska på min bettinzoli, den byter inte pipa om jag skjuter med den undre pipan först utan jag måste säkra och osäkra för att den ska trycka av den övre också. Såhär i lågsäsong tyckte jag det var en bra idé att plocka isär fanskapet för att kolla vad som strular. I min iver att torrklicka en gång med kolven borta för att lokalisera felkällan hade jag glömt att stoppa i klickpatronerna med följden att jag sköt övre pipans slagstift genom hela köket. Den hade nog gått av nån gång ändå så det var väl lika bra att det hände nu, men nu till min fråga, hur komplicerat är det att byta skiten på en hagelbock? Den delen dom sitter i är väl tillsluten och verkar vara massivnitad. Ni får ursäkta min dåliga beskrivning, hagebössans anatomi är inte min starkaste sida. Ser inte att det skulle underlätta så väldigt mycket för åtkomsten med att borra ut dom fåtal nitar som sitter där. Är det en väl avvägd karatemanöver som krävs för att få ut den lilla syndaren eller ska jag helt enkelt kapitulera på en gång och lämna in den till en vapensmed? Alternativt byta in skiten och skaffa en ny silver pigeon istället...
Publicerat April 19, 200917 yr För att göra en kort historia lång...Pipväljaren beter sig inte riktigt som den ska på min bettinzoli, den byter inte pipa om jag skjuter med den undre pipan först utan jag måste säkra och osäkra för att den ska trycka av den övre också. Såhär i lågsäsong tyckte jag det var en bra idé att plocka isär fanskapet för att kolla vad som strular. I min iver att torrklicka en gång med kolven borta för att lokalisera felkällan hade jag glömt att stoppa i klickpatronerna med följden att jag sköt övre pipans slagstift genom hela köket. Den hade nog gått av nån gång ändå så det var väl lika bra att det hände nu, men nu till min fråga, hur komplicerat är det att byta skiten på en hagelbock? Den delen dom sitter i är väl tillsluten och verkar vara massivnitad. Ni får ursäkta min dåliga beskrivning, hagebössans anatomi är inte min starkaste sida. Ser inte att det skulle underlätta så väldigt mycket för åtkomsten med att borra ut dom fåtal nitar som sitter där. Är det en väl avvägd karatemanöver som krävs för att få ut den lilla syndaren eller ska jag helt enkelt kapitulera på en gång och lämna in den till en vapensmed? Alternativt byta in skiten och skaffa en ny silver pigeon istället... Slagstiftet ska passas in med som regel, och har du aldrig gjort det förr så är det en smed som gäller. Inte för att det är kärnfysik direkt för det är det absolut inte, men gör man fel har snart samma skada igen.... /T