Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Där satt den...

Featured Replies

Publicerat

Startade min Esh Lappvikens Ego-Boy på fjällprov i Ritsem 4/4 och det resulterade i en 1:a Ökl HP.Han fick gå fyra hårda släpp i tungt före och hade en komplett fågeltagning.Detta gör honom till SUCh.Äntligen ! Första starten i Skl gick inte lika bra ! Ett mycket bra släpp utan fågel sedan halkade domaren baklänges och skar upp tån på Ego med stålkanten på skidan.Sjuktransport från fjället ner till Abisko där Vet. sydde ihop honom.Tio dagar på Penicillin och massor av missad träning.Vi kommer igen till hösten...

post-58-1240140904_thumb.jpg

Publicerat

Grattis niak & Ego! <_<

Attans också! :angry: Stackars Ego! -_- Var det en skåning på skidor som inte kunde hålla balansen? :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Grattis niak & Ego! :D

Attans också! :( Stackars Ego! :( Var det en skåning på skidor som inte kunde hålla balansen? ;)

Tack Jonsson ! Nej han var från Västerbotten...Jag stod korkat nog bakom honom i en brant backe med stenhård skare.En ren olyckshändelse !
Publicerat
  • Författare

Passar på att lägga ut ännu en bild... ;)

post-58-1240141499_thumb.jpg

Publicerat
Tack Jonsson ! Nej han var från Västerbotten...Jag stod korkat nog bakom honom i en brant backe med stenhård skare.En ren olyckshändelse !

Varsågod! :D Ok! Lite klumpigt av dig själv med andra ord att du stod där du stod! ;)

niak Postat Idag, 13:45 Passar på att lägga ut ännu en bild... :(

Stilig herre! :(

Publicerat

Kan inte mer än säga GRATTIS & att du har en vacker hund! ;)

Publicerat
  • Författare
Kan inte mer än säga GRATTIS & att du har en vacker hund! :D

Tack ! Tänk att få höra något något sådan från en Vorsteh-kille ;)

Publicerat

GRATTIS!!! ;)

Synd bara att det slutade så olyckligt :o Håller tummarna för att skadan läker bra och att framgångarna fortsätter till hösten istället!

Publicerat

Grattis <_< vilken känsla det måste vara.

Och väldigt snygg hund! Sagt av ännu en vorstehägare. B) Avelsämne?

Synd på skadan dock, fort hänt sådant där. ^_^

Publicerat

Fett GRATTIS!

Publicerat
Tack ! Tänk att få höra något något sådan från en Vorsteh-kille :wub:

Enda orsaken till att jag har vorsteh är att den är mer allround & lite styvare i korken. Jag är den sorten som troligen skulle sabba en setter om den är för mjuk... Har inte hund efter utseendet... B)

Publicerat

Härligt Niak

Tänk att det går att få till en bra fågelhund av en Setter också :D

Publicerat
  • Författare

Tack alla ! Jo det är en underbar känsla som vi kan leva på ett tag.Hade det lite stökigt i Ökl i fjol och var snubblande nära (nåja) ettan flera gånger.Lyckades premiera honom fyra gånger men "bara" med tredje priser.Lite krångel med vinterprovens apporter,lite orolig i fågel ,lite tikrally samt en dundrande knallapport gjorde att första priset försvann som en vind.Under vinterns jakter har han varit väldigt stabil med en uppsjö av riktigt bra fågeltagningar.Avelsämne ? Jo han är använd på två tikar och verkar föra sina goda gener vidare,några valpar har premier i Ukl och många jagar bra.Att han är snygg är bara bonus och inget medvetet val då vi sökte valp.Dock har Ego fått mig att gå på Utställningar och det var ju kul... :unsure: