Publicerat April 20, 200917 yr Dags då äntligen att ta steget och berätta lite om mig själv! Patrik var namnet. Föddes på Mora lasarett för ganska exakt 24 år sedan. Redan i tidiga år bar det av från Mora till Skaraborg (mellan Mariesta' och "stan' som ingen behôvde"). Så 5 år gammal finner jag mig på en ö i en å mitt ute i bonde-land. (Kul formulering "ö i en å" ) Har sedan dess hunnit avverka Stockholm och bor för tillfället i Västerås. Jagat har jag gjort sen jag var i 10 års åldern om än inte på egen hand. Tog jägarexamen när jag var 14 och då började intresset ta fart på riktigt. Jägar älg och fågel (även försökt med räv... mindre lyckat...) i Jämtland/Västernorrland där pappas sida av släkten kommer i från. Det stora intresset för tillfället är LOCKJAKT . Har inte många meriter att komma med men det finns lite bilder under min "PROFIL", tror jag, så ni kan ju kika där. Lockjakten bedrivs till största delen i Skaraborg och där jagas även gäss, änder, rådjur och annat smått och gott som råkar komma framför mynningen. Håller som bäst på att leta jaktlag i Västerås-krokarna så om någon vill ha en hängiven kille med passion för rävjakt i laget och råkar befinna sig i Västeråstrakten så är det bara att PM:a . Ja... Vad ska man säga? Inga barn, 1 sambo (en är mer än nog..), inga hundar (sambon e allergiker... ) Det var väl kort om mig. Om ni undrar något annat är det bara att fråga! MvH Patrik
Publicerat April 21, 200917 yr Dags då äntligen att ta steget och berätta lite om mig själv!Patrik var namnet. Föddes på Mora lasarett för ganska exakt 24 år sedan. Redan i tidiga år bar det av från Mora till Skaraborg (mellan Mariesta' och "stan' som ingen behôvde"). Så 5 år gammal finner jag mig på en ö i en å mitt ute i bonde-land. (Kul formulering "ö i en å" ) Har sedan dess hunnit avverka Stockholm och bor för tillfället i Västerås. Jagat har jag gjort sen jag var i 10 års åldern om än inte på egen hand. Tog jägarexamen när jag var 14 och då började intresset ta fart på riktigt. Jägar älg och fågel (även försökt med räv... mindre lyckat...) i Jämtland/Västernorrland där pappas sida av släkten kommer i från. Det stora intresset för tillfället är LOCKJAKT . Har inte många meriter att komma med men det finns lite bilder under min "PROFIL", tror jag, så ni kan ju kika där. Lockjakten bedrivs till största delen i Skaraborg och där jagas även gäss, änder, rådjur och annat smått och gott som råkar komma framför mynningen. Håller som bäst på att leta jaktlag i Västerås-krokarna så om någon vill ha en hängiven kille med passion för rävjakt i laget och råkar befinna sig i Västeråstrakten så är det bara att PM:a . Ja... Vad ska man säga? Inga barn, 1 sambo (en är mer än nog..), inga hundar (sambon e allergiker... ) Det var väl kort om mig. Om ni undrar något annat är det bara att fråga! MvH Patrik Skicka ett PM när jakten kör i gång när du är i krokarna så kan vi ta en lock dag i hop Mvh.
Publicerat April 21, 200917 yr Välkommen Patrik. Här på sidan finns det en himmla massa lockare så jag är säker på att du kommer trivas, Dock är en varning på plats. Detta forum är beroende framkallande. mvh Freddan
Publicerat April 21, 200917 yr Välkommen! När räven kommer travandes rakt mot dig när du sitter och precis lockat klart en serie är det rätt mysigt att vara jägare .
Publicerat April 21, 200917 yr Författare Skicka ett PM när jakten kör i gång när du är i krokarna så kan vi ta en lock dag i hop Mvh. Det ska jag definitivt göra! Vore kul att få prova locka lite med nån som faktiskt har en meritlista! MvH
Publicerat April 21, 200917 yr Författare Välkommen Patrik.Här på sidan finns det en himmla massa lockare så jag är säker på att du kommer trivas, Dock är en varning på plats. Detta forum är beroende framkallande. mvh Freddan Har märkt det... Verkar som om naglarna blit kortare och kortare ju längre tid det är mellan besöken på sidan! Tackar alla för det varma välkomnadet! Mvh
Publicerat April 21, 200917 yr Författare Kul och skitbra presentation Välkommen Patrik!!! / Rikard Tackar! Verkar som om jag snott ditt namn... Det var inte tanken... Här kommer jag å ska va lite "orginell" men tjii fick jag! Fast jag valde Svenska så att alla skulle förstå! MvH