Publicerat April 22, 200917 yr Som tråden säger blir jag återigen gotlänning i höst... Mycket händer nu... Hela härket flyttar till vår kåk i Visby i sommar. Frugan har fått en VD-tjänst på Gotland och barnen kommer gå i de skolor jag och Urax gått i. Själv kommer jag flygpendla... Undrar om vildsvinsstammen på ön nått jaktbar nivå Tror man måste sälla sig till stövargänget igen...
Publicerat April 22, 200917 yr Fan va läckert, måste ju vara lite halvsentimentalt.. Grymt mysig ö, så fullständigt helt i min smak.. Hoppas du fixar pendlandet. Mvh!
Publicerat April 22, 200917 yr Författare Fan va läckert, måste ju vara lite halvsentimentalt..Grymt mysig ö, så fullständigt helt i min smak.. Hoppas du fixar pendlandet. Mvh! Visst är ön fin. Pendlandet kan förhoppningsvis minimeras... Gäller ju att ha tid att driva fram en ny harpiska och jaga lite fågel och kankske lite kanin och ta någon tur till Sörmland och, och, och Dags att börja dra lite i gamla jaktkontakter....och kanske några nya...*host* eller vad säger du Ivan *host*
Publicerat April 22, 200917 yr Visst är ön fin. Pendlandet kan förhoppningsvis minimeras...Gäller ju att ha tid att driva fram en ny harpiska och jaga lite fågel och kankske lite kanin och ta någon tur till Sörmland och, och, och Dags att börja dra lite i gamla jaktkontakter....och kanske några nya...*host* eller vad säger du Ivan *host* Skoj, back to the roots tycker jag låter som en sund filosofi. glöm inte hästtrailern med, du vet vad
Publicerat April 22, 200917 yr Sweet home, tror du fixar grisjakten i ditt pendlande, gotlands bästa grishundar kommer du ha, du låter inte bitter som tur är, haft öånga hemvändare i jobbet genom åren, det går en tid sen ska de bara hem. Vi har knappast hört av dig för sista gången.
Publicerat April 23, 200917 yr Härligt ! Kaninjakt med 22 Hornet på Gotland står högt på min priolista över önskejakter. Och förövrigt så är Gotland otroligt vackert.
Publicerat April 23, 200917 yr Och jag som trodde att du skulle ner till mina trakter... Kommer julfirandet att bli i dessa trakter även i fortsättningen så ska vi nog se om det inte går att köra lite grisjakt om något år. Kul, flytta känns alltid (?) som en nystart på något vis /Lasse
Publicerat April 23, 200917 yr Författare Och jag som trodde att du skulle ner till mina trakter...Kommer julfirandet att bli i dessa trakter även i fortsättningen så ska vi nog se om det inte går att köra lite grisjakt om något år. Kul, flytta känns alltid (?) som en nystart på något vis /Lasse Kommer säkert till dina trakter lite då och då...det går ju färja till Oskarshamn....och farbrodern bor ju kvar.. Julfirandet fortsätter säkert som tidigare. Tackar för tillropen från övriga...och nej det är inte synd om oss. Flytten sker för vi tror att det blir ännu bättre på Gotland för oss än vad det är här. Minuset i vågskålen är väl grisjakten då...finns visst lite förrymda hängnsvin på östra Gotland...och någon som känner nån med hästkärra
Publicerat April 23, 200917 yr Kul att det löste sig Oskar, ser fram emot sjöfågeljakterna och rävdreven på ön
Publicerat Maj 1, 200916 yr kul att återvända smygjakt efter kanin med 22a har man ju chansen till som står högt på listan annars värkar det vara en trevlig Ö
Publicerat Maj 1, 200916 yr småviltsparadiset Gotland... bara synd att stollar ska ha ut svin o rådjur o annat med klövar ditt.! Med hård predatorjakt på Gotland skulle ju rapphönsen, fasanerna, kaninerna och hararna frodas. synd bara att luftburna predatorer är fridlysta...
Publicerat Maj 1, 200916 yr Författare småviltsparadiset Gotland... bara synd att stollar ska ha ut svin o rådjur o annat med klövar ditt.! Med hård predatorjakt på Gotland skulle ju rapphönsen, fasanerna, kaninerna och hararna frodas. synd bara att luftburna predatorer är fridlysta... Lite predatorjakt, typ räv, skall jag nog kunna bidra med Den röda ohyran (rådjuren) borde de ha hållt borta, men lite svin vore fint...hmm vi får väl se hur det utvecklas..
Publicerat Maj 3, 200916 yr Lite predatorjakt, typ räv, skall jag nog kunna bidra med Den röda ohyran (rådjuren) borde de ha hållt borta, men lite svin vore fint...hmm vi får väl se hur det utvecklas.. Klövvilt drar med sig osämja, avundsjuka. runt kött, vilt och jakten. Småvilt(inte rådjur) ger trevlig jakt över gränserna i stort sett fri jakt överallt bara man frågar. men så fort klövar finns med i bilden blir det köttjakt...