Publicerat April 23, 200917 yr Hur är det att sätta fast fiberoptik på en sida sida. Hur stadigt sitter dom som man bara klistrar fast?
Publicerat April 23, 200917 yr Hur är det att sätta fast fiberoptik på en sida sida. Hur stadigt sitter dom som man bara klistrar fast? jag monterade en på min fars Bock i o försig. Den sitter helt ok, har inte antytt att den ska ramla bort än. /Lasse
Publicerat April 23, 200917 yr Författare jag monterade en på min fars Bock i o försig. Den sitter helt ok, har inte antytt att den ska ramla bort än. /Lasse Har ett sånt j##la litet korn på bössan å det går inte skruva bort så jag har funderat sätta dit fiberoptik.
Publicerat April 23, 200917 yr Jag har funderat själv på ett men eftersom jag i grund och botten är en "siktare" så är jag rädd för att det flyttar fokus från duvan till kornet. Men det kanske blir tvärtom så att det framträder så tydligt att jag kan öka fokuseringen på duvan? Mikael
Publicerat April 23, 200917 yr Mitt satt på bössan när jag köpte den, Har inte sett nån tendens på att den vill lossna. Mvh Niklas
Publicerat April 23, 200917 yr Jag har funderat själv på ett men eftersom jag i grund och botten är en "siktare" så är jag rädd för att det flyttar fokus från duvan till kornet. Men det kanske blir tvärtom så att det framträder så tydligt att jag kan öka fokuseringen på duvan? Mikael Det där trodde jag med när jag köpte min bössa! Men det va ingen fara....
Publicerat April 23, 200917 yr har ett sådant som man klistrar dit, ett mellanlångt. Tycker man hittar duvan/fågeln betydligt snabbare, framförallt när det är lite mörkt. Har sådant korn både på Benellin och bocken, ja e nöjd. Funkar det inte så kan man alltid plocka bort det. Lycka till
Publicerat April 23, 200917 yr Jag har ett "klistra på" fibersikte på Franchiautomatens hagelpipa, och det sitter som berget. Har inte heller några problem med att fokus flyttas från målet till siktet.
Publicerat April 23, 200917 yr kan bara hålla med, när jag provar min fars pang så har jag ganska lätt att "se" kornet utan att för den skull sikta. /Lasse
Publicerat April 23, 200917 yr Har ett sånt här på finbocken http://www.truglo.com/content/products/fir...y/tru_point.asp och själva fästet sitter helt ok men sicket mög iövrigt.... De små små hålen som fiberotiken sitter i är så stötkänsliga, har inte en färgflaga kvar på anordningen på min bössa. Efter att ha tappat två-tre såna här fjolliga färgtrådar så har jag nu ruttnat och limmat fast skiten. I orginal så är fiberoptiken bara itryckta i hålen, det ska liksom låsa på något sätt vilket det säkert gör men hur länge? Det får vara som det är nu men nästa bock kommer garanterat att ha ett vanligt litet rött benelli korn modell skitsmått. Kornet har jag iaf ingen som helst koll på när man skjuter så det spelar i sammanhanget ingen roll tycker jag men jag är väl medveten om att detta är högst individuellt. Mvh!
Publicerat April 23, 200917 yr Hur är det att sätta fast fiberoptik på en sida sida. Hur stadigt sitter dom som man bara klistrar fast? Jag har haft en sida/sida med fiberoptik, EasyHit var det. Samma som jag idag har på min halvautomat. Inga problem med att det ska lossna.
Publicerat April 23, 200917 yr Har haft ett Easy Hit när jag sköt jaktstig utan rödpunkt. Dom sitter kanon bara man gör rent ordentligt innan man tejpar fast det. Men kom ihåg att man träffar med kolven, men Easy hitten absolut kan vara bra om man tex har ett synfel, tex fel öga dominant. Man ser bara kornet lysa om man ligger mitt för. Tycker att man ska köpa den längsta varianten, den lyser betydligt bättre tyckte jag.
Publicerat April 23, 200917 yr Satte dit ett på Berettan för att få bättre skjutegenskaper. Tji fick jag o idag ligger den på nå fjäll o guldpärlan e tilbaks