Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Obama-effekten slår till i USA Akut brist på ammunition

Featured Replies

Publicerat

Även större magasin till tex Ruger Mini-14 är svårt att få tag på. Svågern har försökt beställa några 30-mag men de är restade "överallt". Skylls också på Obama & Co.

Publicerat

Ja det är inte i några vackra ordalag han nämns på det amerikanska vapenforumet Marlinowners kan jag säga.

Tror inte att han står högt i kurs hos NRA... :wub:

Publicerat

Har ju vart utan dator ett tag nu.

Går in på Midways hemsida för att kolla upp ett par saker och upptäcker till min förfäran att de allra flesta amerikanska kulor är "tillfälligt slut i lager" får panik och beställer tre askar Nosler 168 grains ball tip! nu är även den slut i lager....

Sannolikt lär samtliga amerikanska kulor vara slut i lager inom en snar framtid!

/Micke

Publicerat

Ujuj...dystra tider väntar tydligen.. :):lol:

Publicerat
Ja det är inte i några vackra ordalag han nämns på det amerikanska vapenforumet Marlinowners kan jag säga.

Tror inte att han står högt i kurs hos NRA... :)

Efter att ha läst en stund på det forumet så förstår jag hamstringsvågen som inte lär ta slut i första taget.

OM obama får igenom alla sina ideer så lär den amerikanska vapenägarens garderob inte nämnvärt skilja sig från den svenska i avseende på antal och sammansättning.

Någon som sätter emot på att ett nytt inbördeskrig väntar i så fall?

/Micke

Publicerat

/Micke

aah . då sätter jag igång en grupp resa dit me jaktsnack så åker vi iväg på plundrings resa! nån måste väl ta hand om de stackars föräldra lösa små vapen :lol::)

Publicerat
Efter att ha läst en stund på det forumet så förstår jag hamstringsvågen som inte lär ta slut i första taget.

OM obama får igenom alla sina ideer så lär den amerikanska vapenägarens garderob inte nämnvärt skilja sig från den svenska i avseende på antal och sammansättning.

/Micke

Risken finns väl att han "avgår" hastigt och lustigt, har ju hänt förr i det landet.. :)

Publicerat
Risken finns väl att han "avgår" hastigt och lustigt, har ju hänt förr i det landet.. :)

I det tempot han jobbar för att underminera "The second amandment" samt "Bill of rights" så är nog risken ganska hög tyvär!

/Micke

Publicerat

Men va bra, då kanske dom stackars satarna i Åtmotfors äntligen törs höja priset B)

Tur vi har finnarna!

Publicerat
Men va bra, då kanske dom stackars satarna i Åtmotfors äntligen törs höja priset B)

Det vore väl verkligen på tiden.......

Förutom finnarna så har vi även RWS som sannolikt blir mitt förstahandsval vid produkttorka från usa.

/Micke

Publicerat

Man får nog köpa sig en kulmaskin B)

Tror inte Baracken har hunnit riktigt så långt än, tror ni det? Ja menar han har ju lite andra "issues" att ta hand om :rolleyes: typ en ekonomi som är rätt nedkörd.

Publicerat

Perfekt. Ammotillverkarna börjar producera för fulla muggar och skapar en överkapacitet som sänker våra priser ordentligt om typ ett år, när även alla husvagnsrednecks fattat att Obama inte kommer att sno deras bössor. Som sagt, han har viktigare saker att göra. Men jag kan bara gratulera NRA mfl för detta snygga propagandatrick ;)

Jag kan hålla ut några år med vad jag har redan, nema problema :)

Publicerat

Skulle någon vänlig själ vilja spara mig lite jobb och lista några av Obamas förslag som det handlar om, gärna med länkar?