Publicerat April 23, 200917 yr Jag har blivit lite av mellanhand i ännu en vapenaffär. Vad gäller när nu gammelgubben ska lämna ut bössan? Han själv tror inte att bössan får lämna huset utan att han följer med. Men visst måste man kunna skriva ihop något litet papper om utlåning på 1-2 veckor som min kompis får ta med sig bössan hem och provskjuta den? Nu är ju fallet så att att bössan är efter dödsbo och gubben har den hos sig som närmast anhörig. Ändrar det situationen något? Sedan vre jag tacksam om någon kan gissa prisklass på vapnet. Det är en benelli, hagel, halvautomat, ca 10 år gammal. Gubben hade inte lyckats ta reda på vad det är för modell tyvärr men ska var en "fin bössa men ingen lyxvariant" (jag ska kolla imorn vad det är exakt). Ungefärlig prisklass skulle underlätta morgondagens förhandlingar. Tack på förhand //Strömming
Publicerat April 23, 200917 yr Jag har blivit lite av mellanhand i ännu en vapenaffär. Vad gäller när nu gammelgubben ska lämna ut bössan?Han själv tror inte att bössan får lämna huset utan att han följer med. Men visst måste man kunna skriva ihop något litet papper om utlåning på 1-2 veckor som min kompis får ta med sig bössan hem och provskjuta den? Nu är ju fallet så att att bössan är efter dödsbo och gubben har den hos sig som närmast anhörig. Ändrar det situationen något? Sedan vre jag tacksam om någon kan gissa prisklass på vapnet. Det är en benelli, hagel, halvautomat, ca 10 år gammal. Gubben hade inte lyckats ta reda på vad det är för modell tyvärr men ska var en "fin bössa men ingen lyxvariant" (jag ska kolla imorn vad det är exakt). Ungefärlig prisklass skulle underlätta morgondagens förhandlingar. Tack på förhand //Strömming Kika här! http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Vapen/ http://www.polisen.se/Service/Blanketter/V...-av-skjutvapen/
Publicerat April 23, 200917 yr Tack o tack herr Jansson! Just en sådan blankett som jag fyllde i förut men visste inte var jag hittade dem. Tack!