Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kvalitet - Bushnell?

Featured Replies

Publicerat

Hej på er alla!

Har funderat på att byta sikte på 6.5:an som används till Bock och rävjakt.

Hur är kvaliten på Bushnell? Kikade lite på följande sikte

http://www.bushnelloutdoorproducts.eu/www_...banner/713959i/

Men där står det ju inte vilken sorts kors det är tex.

Är det någon som har lite bra info?

MVH

Stefan

Publicerat

Banner serien är väl en av dom billigaste Bushnell har?? Tror det är ett vanligt kors med en belyst punkt på dom.

Publicerat

På en bössa för sådan jakt så bör man lägga några kronor...man vill ju ha dom där bra skymmningsegenskaperna som man behöver så väl :rolleyes:

Många gör ju felet att köpa en dyr bössa & en bilig kikare när det borde vara tvärt om :lol:

Vore jag dig så skulle jag kolla på kikare såsom Nightforce & Nikon som e nästan lika bra som zeiss & svarre men till ett mycket bättre pris(speciellt om du tar från USA).

Publicerat

Hoppa Banner, det är inget annat än rent smäck. Elite modellerna kan du köpa utan att oroa dig över kvaliteten, den är mycket bra. Det mest prisvärda av Elitesiktena just nu är Elite 6500 2,5-16x42. Inte något idealiskt riktmedel dör dom sista minutrarna på kvällen men för övrigt är det bra till det mesta. Lite över 5000:- levererat hemma vid dörren på ca 3 vardagar.

http://www.opticswarehouse.co.uk/products....nell+Elite+6500

Publicerat

Haft Banner.. Bra optik, otroligt bra synfält, helt ok skymningsvärde. Höll i 3-4 säsonger om jag inte minns fel, hårkorset rasade.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Nä är det ingen vidare kvalitet då får det vara.

Bara att kika vidare :rolleyes:

Publicerat

Elite serien kan du satsa på. Där har du kvalite, resten är dock skit rakt igenom

Publicerat
På en bössa för sådan jakt så bör man lägga några kronor...man vill ju ha dom där bra skymmningsegenskaperna som man behöver så väl :wacko:

Många gör ju felet att köpa en dyr bössa & en bilig kikare när det borde vara tvärt om ;)

Vore jag dig så skulle jag kolla på kikare såsom Nightforce & Nikon som e nästan lika bra som zeiss & svarre men till ett mycket bättre pris(speciellt om du tar från USA).

nikon nästan lika bra som zeiss tycker jag inte stämmer alls. men man får ju tycka olika.

Publicerat
nikon nästan lika bra som zeiss tycker jag inte stämmer alls. men man får ju tycka olika.

Zeiss må vara snäppet värre men per krona spöar Nikon Zeiss 7 dar i veckan. Hade Nikon haft det jag ville ha så hade jag aldrig köpt min Zeiss.

Publicerat
Zeiss må vara snäppet värre men per krona spöar Nikon Zeiss 7 dar i veckan. Hade Nikon haft det jag ville ha så hade jag aldrig köpt min Zeiss.

ja så är det, även bushnell, leupold, burris, weaver, pecar,nickel, docter kan man säga.

jag tycker dock att nikon överlag känns mycket trånga och oförlåtande men för bana är det helt ok.

vid en jämförelse i skärpa som är lite av nikons paradgren tycker jag burris ger mer för pengarna.

har dock inte kollat ens i nikons värsting utan bara i monarch III som bäst.

Publicerat

Bushnell Banner? Det är inte ett billigt Tradera exemplar du blivit sugen på? De jag har sett är billigt kinajunk som gör varumärkesintrång.

Bannern här i Svedala har en prislapp som är helt åt h-e och du kan då hitta bättre sikten på import från ex TOZ till mindre pengar.

Samma pengar räcker nästan till en Elite 4200 3-9x40 därifrån.

Publicerat
  • Författare
Bushnell Banner? Det är inte ett billigt Tradera exemplar du blivit sugen på? De jag har sett är billigt kinajunk som gör varumärkesintrång.

Bannern här i Svedala har en prislapp som är helt åt h-e och du kan då hitta bättre sikten på import från ex TOZ till mindre pengar.

Samma pengar räcker nästan till en Elite 4200 3-9x40 därifrån.

He he!

Det var just på Tradera jag såg det och insåg att jag hade absolut NOLL KOLL på just Bushnell (mfl :rolleyes: )

Hittade de i en affär som hade sin länk här på sidan. Då kostade det 2795:- Som sagt man brukar ju få betala för klvalitet :lol:

Man var bara nyfiken om man hade fel. Kanske kunde vara ett prisvärt sikte trots pris...

Publicerat

Just nu så cirkulerar det massor av Banners och minst 2 st olika Aimpoint som är kina kopior. Ser hur folk betalar tusenlappar för en kinesisk Aimpointkopia som man kan köpa för ett par hundra på andra ställen. :rolleyes:

Just Tradera är väl värst. Kan nog tänka mig att de dyker upp på blocket också.