Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dunkerstövare

Featured Replies

Publicerat

Har precis tingat en dunkervalp i Norge. Har haft en Dunker förut som var både trevlig och duglig i skogen. Därför fick det bli en till. Eftersom det är en liten ras i Sverige, det registreras ca en kull/år, vore det kul att få kommentarer om rasen av er som haft en eller jagat med en.

Publicerat
Har precis tingat en dunkervalp i Norge. Har haft en Dunker förut som var både trevlig och duglig i skogen. Därför fick det bli en till. Eftersom det är en liten ras i Sverige, det registreras ca en kull/år, vore det kul att få kommentarer om rasen av er som haft en eller jagat med en.

Har synnerligen goda vänner som är inne på sin andra Dunker nu (på min inrådan då jag hade erfarenhet av rasen sedan tidigare). Deras första svenskfödda hane var en riktig harpiska som alltid gjorde sitt i skogen, dessutom med rejäl rovdjursskärpa och backade inte i onödan för varken lo eller björn. Deras nuvarande norskfödda hane är lite mindre stursk och har tyvärr väldigt svårt att låta rådjuren vara. Gångna säsong hade han stora problem med sina tonsiller och jagade inte alls bra, nu är de borta och man hoppas att han kommer att ta sig an harar och rävar med liv och lust kommande säsonger, helst då räv förstås som går i gryt så mina border får lite skoj också :D

De har hus i Vattudalen och tillbringar mycket tid där på sommar och höst, PM:a mig så kan jag "koppla ihop er" för Dunkerutbyte.

Publicerat
Har synnerligen goda vänner som är inne på sin andra Dunker nu (på min inrådan då jag hade erfarenhet av rasen sedan tidigare). Deras första svenskfödda hane var en riktig harpiska som alltid gjorde sitt i skogen, dessutom med rejäl rovdjursskärpa och backade inte i onödan för varken lo eller björn. Deras nuvarande norskfödda hane är lite mindre stursk och har tyvärr väldigt svårt att låta rådjuren vara. Gångna säsong hade han stora problem med sina tonsiller och jagade inte alls bra, nu är de borta och man hoppas att han kommer att ta sig an harar och rävar med liv och lust kommande säsonger, helst då räv förstås som går i gryt så mina border får lite skoj också ;)

De har hus i Vattudalen och tillbringar mycket tid där på sommar och höst, PM:a mig så kan jag "koppla ihop er" för Dunkerutbyte.

Hmm, ja. Det där med rådjuren blir till att jobba med. Är ju bortskämd nu när jag jagar med bassetten. Han får ju driva både och...

• 3 weeks later...
Publicerat

Kul med nåt annat än de "vanliga" Raserna ! Har haft några Dunkrar själv .... Trevliga , lagom storlek och lika bra som andra stövare !!!! Och sen är dom räät trevlig att titta på ..... om man inte e i skogen ...... Hoppas du blir nöjd med även denna jycke .

Hör av dig när det e dax för första jaktprovet ...... för jag har aldrig fått dömma någon .....