Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon mer än jag som har en Classic kombi?

Featured Replies

Publicerat

Någon som har en Classic? Brukar inte vara några som vågar säga det högt. -_-

Men jag undrar om det är någon som har koll på det här med pipjusteringen?

Om jag fattat rätt så går det bara att justera i sidled, eler är jag ute och seglar som vanligt? :lol:

Publicerat
Någon som har en Classic? Brukar inte vara några som vågar säga det högt. -_-

Men jag undrar om det är någon som har koll på det här med pipjusteringen?

Om jag fattat rätt så går det bara att justera i sidled, eler är jag ute och seglar som vanligt? :lol:

Beror väl lite på vilken du har, men de flesta är justerbara i höjd och sida.

/T

Publicerat
  • Författare
Beror väl lite på vilken du har, men de flesta är justerbara i höjd och sida.

/T

Ja du... ?

Svarta lådan och någon gång mitten på 90-talet.

Vet du var och hur man justerar på höjden?

Enda justeringen jag hittar är vid mynningen, för sidled.

Men sitter någon historia ungefär mitt på pipan också. Men om det är en justering så inte fan är jag människa att begripa hur det funkar.

Publicerat
Ja du... ?

Svarta lådan och någon gång mitten på 90-talet.

Vet du var och hur man justerar på höjden?

Enda justeringen jag hittar är vid mynningen, för sidled.

Men sitter någon historia ungefär mitt på pipan också. Men om det är en justering så inte fan är jag människa att begripa hur det funkar.

Då är den justerbar i sida och höjd..... Den som sitter i mynningen torde inte vara svår att begripa sig på. Den på mitten brukar vara en fast "triangel" på den ena pipan och lös som man kan skjuta fram eller bakåt och därmed tvinga pipan nedåt (träffläget höjs) eller uppåt (träffläget sänks).

Lossa låsskruven och justera lite och se var det tar, men justera med måtta.....

/T

Publicerat
  • Författare
Då är den justerbar i sida och höjd..... Den som sitter i mynningen torde inte vara svår att begripa sig på. Den på mitten brukar vara en fast "triangel" på den ena pipan och lös som man kan skjuta fram eller bakåt och därmed tvinga pipan nedåt (träffläget höjs) eller uppåt (träffläget sänks).

Lossa låsskruven och justera lite och se var det tar, men justera med måtta.....

/T

Okej! Är det så det funkar. Trodde inte det var justerbart där eftersom jag inte hittade någon justerskruv, bara en genomgående. Så man justerar genom att flytta hela bygeln som sitter runt pipan då eller?

Publicerat
  • Författare

/T

Tror faktiskt inte att det sitter någon justering mitt på pipan. Hade ingen mejsel som passade, men kände på pipan och den löper fritt på det stället.

Tror du att det kan vara så att höjdjustering också sitter vid mynningen?

Sitter ju en skruv från var sida som man använder vid sidjustering. Kan det vara så att hela justerfoten kan flyttas längsmed pipan också?

Publicerat
Tror faktiskt inte att det sitter någon justering mitt på pipan. Hade ingen mejsel som passade, men kände på pipan och den löper fritt på det stället.

Tror du att det kan vara så att höjdjustering också sitter vid mynningen?

Sitter ju en skruv från var sida som man använder vid sidjustering. Kan det vara så att hela justerfoten kan flyttas längsmed pipan också?

Inte på de Clasic jag har sett......

/T