Publicerat April 28, 200917 yr nu har jag inte fått skaffa någon hund då jag ännu bor under deras tak. men nu vill min bor ha en Fransk Bulldog. hur skall jag övertala henne till att byta mot nåt mera jakt vänlig hund och vilken då ? . tror jag slipper väl närmast apport med denna ifall ens det nu era hundexperter. är dessa hundar "sönder avlade" ? hur är det med deras luftvägar? osv. till sist är det ju hennes hund så det kommer säkerligen bli en FB. men skadar alldrig att försöka. Ps. hon gillade en tid tanken om en basset griffon vendéen
Publicerat April 28, 200917 yr tantens syrra är oxå insnöad på en sådan liten ful hund ... huuuva Andreas
Publicerat April 28, 200917 yr Mig veterligen är det en ganska sjuk ras. Kejsarsnitt vid valpning och hudproblem är de saker som poppar upp i mitt huvud, finns säkert fler saker för jag är långt ifrån någon expert på frall-fronten. Just hudproblem är sällan roliga, om det beror på lågt immunförsvar följer en rad med bekymmer och lidande - allergier, öronproblem, klåda, demodex... Ta reda på hur sjuka dom är och så kontrar du med en sund jakthundsras.
Publicerat April 28, 200917 yr Tjejjens dotter har en........ Den snarkar som faan och den är ALDRIG tyst när den sover. Den snarkar och snörvlar även när den är vaken, har nog aldrig varit med om att den varit helt tyst någon gång? Ögonen rinner konstant. Tjuriga som faan, inte lätt att få som man vill om den hunden har fått för sig något. Tunga ~15kg och därmed starka och kan dra rejält i kopplet om man inte har pli på den. Alla dessa skinnveck, är hunden fuktig så blir det surskador som brev på posten. Det positiva då.. . . . . . . . . Dom har en VISS charm
Publicerat April 28, 200917 yr Det positiva då... . . . . . . . Dom har en VISS charm Är faktiskt beredd att hålla med dig, frallorna är charmiga på något konstigt vis.
Publicerat April 28, 200917 yr Författare visst är dom charmiga men skulle helst vilja ha en jakt hund . nå får väl ta denna hund som "tränings" hund tills jag skaffar mina egna hundar =) har redan fått min katt att betee sig som en hund
Publicerat April 29, 200917 yr En vännina till mig har en sådan, den heter helt sonika Sussie, Sussie kostade 15' att köpa och har nu efter sju år kostat i runda slängar 10' om året i veterinärskostnader. Hon har bland annat ätit upp en strumpa, en fjärrkontroll, ett par skor, hon föredrar sneakers och har konstanta luftrörsbesvär. Jag tycker lite synd om hunden som inte klarar av att gå mer än 2-300 meter innan orken tryter, utöver de andra bekymren den lider av. /C
Publicerat April 29, 200917 yr jag sa till tanten min att det är näst intill djurplågeri att köpa och främja aveln av sådana! sen att dom tar betalt 15 000 och uppåt lockar ju många snikna hundägare att avla på för pengarna... som trenden visar, e de ju fulare och mer begränsat användningsområde hunden har desto dyrare är dom
Publicerat Maj 14, 200917 yr Dagens Hbl hade en artikel om sönderavlade hundraser, och bl.a. fransk bulldog fanns listad. Mer i detalj berördes vilka problem engelsk bulldog dras med, men jag antar att det är ungefär samma (stort huvud, lite väl många hudveck, osv.). Finns väl inte en finlandssvensk som ifrågasätter husis auktoritet som absolut sanning...
Publicerat Maj 14, 200917 yr Författare Dagens Hbl hade en artikel om sönderavlade hundraser, och bl.a. fransk bulldog fanns listad. Mer i detalj berördes vilka problem engelsk bulldog dras med, men jag antar att det är ungefär samma (stort huvud, lite väl många hudveck, osv.).Finns väl inte en finlandssvensk som ifrågasätter husis auktoritet som absolut sanning... skall tipsa min mor om det tackar tackar