Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dämpare

Featured Replies

Publicerat

Nu blev det äntligen av.

Beställt en ny dämpare från RCC och kom nu att börja fundera.

Har läst om hur mycket träffläget ändrar sig när man monterar dämpare och började fundera.

Min ammo börjar att tryta och det har blivit dags att ladda upp nya, frågan är om jag ska vänta och köra en ny laddstege med dämparen monterad.

kan det vara så att den förändrar så mycket att det är aktuellt eller blir det liknande förutom att man givotvis måste skjuta in den igen.

Besluts ångest som vanligt :lol:

/Lasse

Publicerat

Kapas pipan något?

I så fall är det läge att ta fram en ny laddning, annars är det nog främst frågan om att skjuta in och verifiera träfflägena med truten av eller på!

/C

Publicerat

Söker du optimal precision skulle jag vänta med att ladda och labba fram laddningen med dämparen. Det är inte alls säkert att den optimal utan dämpare är det med då det blir rätt stora förändringar när man hänger på så mycket vikt fram på pipan speciellt på en tunnare pipa. Fast skjutning och framtagning av laddningar är väl rätt skoj, så visst kan du testa fram en nu utan och med lite tur fungerar den även med dämparen. Sedan gör du samma stege och skjuter den med dämpare och kollar vad som händer så går du en erfarenhet rikar ur detta :lol:

Publicerat

Hoppas jag får provision från RCC nu :lol:

Jag tycker mig ha märkt att träffbilderna blir tätare med dämparen på, men har inte helt kommit fram till om det beror på mindre svängningar eller om det är en effekt av ett tyngre vapen.

I nuläget skulle jag inte tveka inför att använda en jaktladdning framtagen utan dämpare med dämparen monterad, men om det funkar märker man givetvis på banan.

Publicerat
  • Författare

Ha ha,

jag kör nog på din variant Lars, laddar upp ett gäng skott nu och sedan laddar nya när dämparen kommer.

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Hoppas jag får provision från RCC nu :lol:

Jag tycker mig ha märkt att träffbilderna blir tätare med dämparen på, men har inte helt kommit fram till om det beror på mindre svängningar eller om det är en effekt av ett tyngre vapen.

I nuläget skulle jag inte tveka inför att använda en jaktladdning framtagen utan dämpare med dämparen monterad, men om det funkar märker man givetvis på banan.

Jag ska se om det blir någon provision eller om jag tar det som rabbatt :lol:

Roger var/är/lät skit trevlig och lätt att prata med , mycket service vänlig.

Jag ska nu bestämma mig för om jag vill ha en teleskop dämpare eller en front monterad sak.

Själv har jag inten aning mer en att en teleskop var lite tyngre och om jag förstod rätt inte byggde så mycket framåt.

Jag kan ha fel, det har hänt men det är inte vanligt :(

/Lasse

Publicerat
Jag ska se om det blir någon provision eller om jag tar det som rabbatt :D

Roger var/är/lät skit trevlig och lätt att prata med , mycket service vänlig.

Jag ska nu bestämma mig för om jag vill ha en teleskop dämpare eller en front monterad sak.

Själv har jag inten aning mer en att en teleskop var lite tyngre och om jag förstod rätt inte byggde så mycket framåt.

Jag kan ha fel, det har hänt men det är inte vanligt B)

/Lasse

Du har helt rätt även denna gång en teleskopdämpare bygger oftast mindre framåt då den istället går över pipan. Själv skulle jag aldrig monter något annat än teleskopdämpare på mina jaktbössor av den enkla anledning att dem ofta får rätt omild behandling är en den extra stödpunkten en fördel. Fast du åker väl rätt sällan skidor med bössan på ryggen men skulle du göra det gissar jag att även du haft nytta av detta :lol:

Publicerat
  • Författare
Du har helt rätt även denna gång en teleskopdämpare bygger oftast mindre framåt då den istället går över pipan. Själv skulle jag aldrig monter något annat än teleskopdämpare på mina jaktbössor av den enkla anledning att dem ofta får rätt omild behandling är en den extra stödpunkten en fördel. Fast du åker väl rätt sällan skidor med bössan på ryggen men skulle du göra det gissar jag att även du haft nytta av detta :lol:

Nej inte skidor, men jag har stroa fötter som inte alltid vill vad husse vill så jag förstår vad du menar :D

Jag lutar åt en teleskopdämpare av just den anledningen och att jag har fått för mig att det ser bättre ut.

/Lasse