Publicerat April 29, 200917 yr Är det någon som vet om en Nokia 6210 är något att ha????????????? Funderar på en sådan med gps???? Den ska ju funka med en hundpejl ...
Publicerat April 29, 200917 yr Är det någon som vet om en Nokia 6210 är något att ha?????????????Funderar på en sådan med gps???? Den ska ju funka med en hundpejl ... Har själv en 6110 navigator men utan pejl och den fungerar förträffligt. Synd bara att den inte är regnsäkrad bara. Jag har inte ångrat mitt köp och sedan har jag köpt till ett större minneskort på 2 GB. Man kan ju surfa på nätet och skicka och ta emot mail med den också.
Publicerat April 29, 200917 yr Har en sån och den är ok fast tror att 6110:an är bättre faktiskt då den har en skyddslucka för kameralinsen vilket 6210:an saknar. Har även knäckt en display på min(1300kr) första telefonen det hänt på så de verkar klena. /Magnus.
Publicerat April 30, 200917 yr Har själv en 6110 navigator men utan pejl och den fungerar förträffligt. Synd bara att den inte är regnsäkrad bara. Jag har inte ångrat mitt köp och sedan har jag köpt till ett större minneskort på 2 GB. Man kan ju surfa på nätet och skicka och ta emot mail med den också. Jag har en likadan och är också mkt nöjd.
Publicerat Maj 8, 200917 yr Jag skulle INTE köpa 6110 eftersom den inte alls funkar med Trackers programvara om du ska köra LIVE till pejlen. Farsan har en 6110 och jag kan intyga att det inte fungerar.... 6210 däremot ska enligt peters elektroniks hemsida funka utmärkt till Live programvaran men det finns andra telefoner som funkar UTMÄRKT enligt den listan så det finns alternativ. Nackdelen med alla telefoner som hag inbyggd GPS är att GPSen drar mycket ström. Bättre då med GPS puck med blåtandsöverföring så håller batteriet i telefonen bättre. (Inte ens då håller min N73 en hel dag om jag kör Live). Jag kan inte svara på hur andra pejlsystem fungerar eftersom det inte finns några listor etc på dem men det skiljer ganska mycket mellan olika telefoner och hur de fungerar med Tracker i alla fall. Kolla upp noga innan köp så du inte står där med en telefon som inte funkar till den pejl du tänkt köpa...
Publicerat Maj 8, 200917 yr Har en Nokia 6220 som jag använder i hop med DoGPS från Swepoint. Funkar rätt bra sen jag laddade ned senaste programvaran av DoGPS funkar även med GPRS vilket blir betydligt billigare än SMS tror jag. , Har inte använt den så mycket ännu, så batteritiden vågar jag inte uttala mig om. \mats
Publicerat Maj 9, 200917 yr Kanske skulle förtydliga att Live i Trackern är uppdateringar via GPRS. Vissa telefoner klarar inte av den stora datamängd detta innebär.. Min N73 funkar bra men ibland så stänger programmet av sig eftersom talefonerna är kontruerade så att tilläggsprogram stängs av om minnet blir fullt. Det är bara starta upp igen så funkar det men vissa gånger har jag varit tvungen starta om telefonen så att minnet nollas helt. Detta har blivit betydligt bättre med nyaste uppdateringerna och med nya G400 halsbandet ska datamängden minska till hälften så då går nog telefonerna "lättare".