Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tyst jakt?

Featured Replies

Publicerat

Om man råkar ha en bössa som är ljuddämpad och helt tyst vid jakt, begår man då ett brott? Frågan diskuteras ju med jämna mellanrum men man får aldrig nåt konkret svar, ingen som verkar veta helt säkert. Ska nämligen bygga en bössa som går att få tyst om man vill och då vill jag ju veta om jag får jaga med den så. Givetvis kommer den att klara klassningen för jagat vilt.

Publicerat
Om man råkar ha en bössa som är ljuddämpad och helt tyst vid jakt, begår man då ett brott? Frågan diskuteras ju med jämna mellanrum men man får aldrig nåt konkret svar, ingen som verkar veta helt säkert. Ska nämligen bygga en bössa som går att få tyst om man vill och då vill jag ju veta om jag får jaga med den så. Givetvis kommer den att klara klassningen för jagat vilt.

Skriv senare hur du lyckas med denna börs så man får reda på hur du gjort.. Vet inget om vad som gäller men det låter häftigt.....

Publicerat

Det är numera helt lagligt. Förr fick inte dämparen klara att dämpa för mkt i klass 1-2.

Publicerat

Förstår inte hur du ska lyckas att tysta bogknallen bara.

Skickar in min licens på min första dämpare i morgon ;)

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Skriv senare hur du lyckas med denna börs så man får reda på hur du gjort.. Vet inget om vad som gäller men det låter häftigt.....
Förstår inte hur du ska lyckas att tysta bogknallen bara.

Skickar in min licens på min första dämpare i morgon ;)

/Lasse

Ingen större hemlighet, tung kula genom en tvärräfflad pipa som stabiliserar den. Sen är det bara hålla sig under 340 m/s. Kan nog hända det blir en projekttråd om detta :angry:

Det är numera helt lagligt. Förr fick inte dämparen klara att dämpa för mkt i klass 1-2.

Det låter bra det :(

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.