Publicerat Maj 3, 200917 yr Har bokat en jaktresa på kronhjort i Skottland genom en privat kontakt jag känner på godset. Jag har beställt 3 kronhjortar till avskjutning och nu kommer vi till mitt problem, hur packar jag troferna bäst för att få med dom på flyget hem från Aberdeen?? På detta gods har dom aldrig sålt några hjortar till betalande gäster så det ska bli spännande. Tacksamm för tips!! //Daniel
Publicerat Maj 3, 200917 yr Jag har jobbat med att lasta bagage av och på flygplan i nästan 2 år. Åtskilliga vapenfodral har det varit men aldrig någon trofé. Jag tror inte att flygbolaget låter dig lasta in en kronhjortskrona (om det inte finns enormt mycket plats kvar) och om de ska tillåta det måste den vara kokad och blekt först. Du får inte medföra biologiskt material där det kan finnas främmande bakterier (hud och kött). Jag har ingen erfarenhet av detta själv, men om jag ska dra en gissning så betalar du godset för kokning och blekning av trofén. De får slå in den i diverse stöttåligt material och sedan posta den. gissningsvis via båt och sedan tåg. Kolla med dem på godset, om inte annat kan säkert de kolla med gods som sålt jakter tidigare M.v.h. Tommy
Publicerat Maj 3, 200917 yr tror du får skicka dom med någon kontainer på något lastskepp för att få hem dom.... är ganska säker på att du inte kan ta dom på flyget utan att öppna plånboken ordentligt