Publicerat Maj 3, 200916 yr Hur fungerar det här med import av kikarsikte.Jag har aldrig provat så jag vill veta allt man kan tänkas behöva veta. Var kan det vara bäst att beställa?. (skriv gärna adresser) Vad blir slut priset?. (Måste man betala tull,moms mm eller som det står någonstans räkna KR på 11,50?) Nu har jag inte hunnit forska så mycket i priser,men många sikten ser ut att vara till halva priset mot här hemma. Skriv allt ni vet om import av kikarsikten för jag vet ingenting.. Justja det enda jag vet är som det står i lite trådar här o där,KÖP INGET KINA JUNK utan ta hem ett från nätet. Och då är bara frågan hur gör man och vad blir slutpriset...
Publicerat Maj 3, 200916 yr som det ser ut nu så kan vissa fabrikat vara billigare i england än usa. har köpt mina sista tre kikare där. annars kan jag rekommendera the optic zone i usa har handlat där 5-6 gånger och det har funkat bra.
Publicerat Maj 3, 200916 yr Nu har jag bara köpt ett kikarsikte från utlandet dock ej så långt bort finland www.finnaccuracy.com . Kikaren skickades direkt från tyskland hem till mig inga problem alls, fick ett "spårningsnummer" så kunde jag se vart kikaren var. Ingen tull eller saktt att betala heller. Servicen på finnaccuracy är mycket bra. Kan verkligen rekomendera www.finnaccuracy.com, om du hittar en kikare du vill ha där. //Hjalle
Publicerat Maj 3, 200916 yr Köper du inom EU slipper du tull, om jag fattat saken rätt??? Det enda som tillkommer är frakten.
Publicerat Maj 3, 200916 yr Jo det stämmer nog. Var bara frakt jag betala 30 euro. Köper du inom EU slipper du tull, om jag fattat saken rätt??? Det enda som tillkommer är frakten.