Publicerat Maj 4, 200916 yr Gör ett nytt försök att avlägga en liten presentation. Det förra försöket slutade efter ett datorhaveri som raderade ca. 1 timmes skapande... Håller det lite kortare den här gången utifallatt Fitzenstrahl är för övrigt en rollfigur i en bok som heter "Den store Blondino". Författaren heter Sture Dahlström (salig i åminnelse) och boken (samt i stort sett alla böcker av samma författare) kan varmt rekommenderas. Stakka Bo snodde titeln till en låt en gång i tiden... Bara en sån sak. Okej. Hårdfakta: 36 år gammal, född till Djurgårdare. Har jobbat med allt från vårdare inom handikappomsorgen till tillverkning av mobiltelefonantenner, brädgårdare, fuktskadesanering mm. Har de senaste 8 åren jobbat som försäljare inom områdena kök och brandskydd. Har även hunnit med musikstudier på icke högskolenivå och börjar så smått förstå att musikertalangen man hoppades att man besatt får räcka till musik på hobbynivå. Lirar trummor i cirka tre olika coverband. Musiken är ett minst lika stort intresse som jakten och tar dessvärre minst lika mycket tid i anspråk varför jag ibland får problem med prioriteringarna. Försöker hålla en jämn fördelning över bägge dessa hobbies. Jaktintresset har kommit och gått genom åren (började hänga med stabben redan i spermiestadiet har jag för mig) och det tog ett bra tag innan jag fick ur den berömda tummen ur det välkända arslet innan jag äntligen gick och tog jägarexamen vilket skedde i höstas. Sen ett par tre år tillbaka är jag medlem i ett småviltslag på Rådmansö (mellan Norrtälje och Kapellskär) där jakten till största delen har ägnats åt drevjakt på rådjur med inlånade Petit Griffoner. I år har det även blivit några harjakter som har seglat upp som en liten favorit faktiskt. Pürsh på bock är en självklarhet i augusti och nu till hösten ska jag försöka lära mig lite om hur man fodrar duvor. Fågeljakt verkar grymt kul och enda erfarenhet jag har av detta är några dagar på Hagbytippen för ca. jättemånga år sedan då det bombades mås. Kommer eventuellt anmäla intresse till älglaget vilket om jag förstår det rätt kan innebära att jag prövar denna jaktform inte i år med året därpå. I och med att jag numer är innehvare av jägarbeviset har smärre investeringar gjorts i smärre vapenskåp och i smärre hagelbössor. En av varje kan man säga. Det betyder att nu går det även åt en hel del tid på trapbanan och på diverse jaktstigar runt om i länet och i andra län också för den delen. Det är lite tur att jag varken har fru eller barn (vad jag vet ialla fall) för nu börjar det bli duktigt få luckor i kalendern Förutom allt detta älskar jag att laga mat åt vänner och bekanta. Jag älskar även öl och har definitivt en smärre faibless för god skotsk maltwhisky. Ett glas vin tar jag gärna om det skulle yppa sig lämpliga tillfällen. Nå det får la räcka för nu. Vill ni veta mer får ni skicka PM eller varför inte röksignaler. Må så gott medborgare! Mvh. Fitzo
Publicerat Maj 4, 200916 yr Du är så välkommen så Så ni lirar med Petiter? Trevligt, farsan har två stycken. Har varit tre som mest under de sista 15 åren så jag är uppväxt med dessa trasselsuddar
Publicerat Maj 4, 200916 yr Författare Tackar tackar! Har ju hängt på forumet ett tag så jag tyckte att tiden var mogen för en presentation. Mycket trevliga jyckar måste jag säga dessa Griffoner. Är uppvuxen med drevrar men om jag skaffade hund idag (vilket tyvärr är otänkbart) skulle jag mycket väl kunna tänka mig en Petit G. Vi får som sagt låna av en snubbe som var med i laget men som hoppade av till året som gick. Han har två stycken så vi brukar alltid få med oss minst en när det ska jagas. Vet inte om det funkar till nästa säsong dock men hoppas hoppas, annars vete tusan vad som händer Trevlig dag i söndags! Jag ska hålla utkik efter stigar åt ert håll till och om möjligt bjuda upp till match så småningom... Eller så tjuvtränar jag i lönndom till nästa års JSO ... och köper halvauto med rödpunkt Ha det bra! Mvh. Fitzen
Publicerat Maj 5, 200916 yr Att välja ett nick efter Ernst von Fitzenstrahl är sjukt, mycket sjukt. Sådant respekterar jag varmt Välkommen!
Publicerat Maj 5, 200916 yr ... och köper halvauto med rödpunkt Mvh. Fitzen Nej nej nej, då får vi ju dyng-spö allihopa och Upptag71 gråter krokodiltårar för att du skjuter fullt före honom
Publicerat Maj 5, 200916 yr Författare Hej & välkommen hit! Tackar ödmjukast! Välkommen hitSture Dahlström ÄR fenomenal Tack så mycket! Sture är Gud! Finns väl nån eller ett par böcker som är lite underliga men DSB, Cyklonmannen, Gökmannen och Karl Anderssonböckerna är fanimig fenomenala. Gillar skarpt avslutningen i Huggormens tid när han flyr till häst och söker politisk asyl i Danmark Att välja ett nick efter Ernst von Fitzenstrahl är sjukt, mycket sjukt. Sådant respekterar jag varmt Välkommen! Tackar. Heter han inte F. Eric von Fitzenstrahl? Fan det var länge sedan jag läste DSB märker jag. Får nog ta och läsa om den snart. Det är alltid så schyssta namn på rollfigurerna. Gillar Bergman Wasa i Den galopperande svensken. Det är fan tungt att heta Bergman i förnamn Välkommen hit! Tack, tack, tack! Hej och välkommen. Thank you sir! Äntligen en riktig DJURGÅRDARE, välkommen! Tackar och bockar! Behövs mer Djurgårdare nu när det knasar lite för blåränderna. Kanske måste hitta nåt lämpligt fruämne och sätta ett par till världen! Fan vad skönt att dom vann igår! Nej nej nej, då får vi ju dyng-spö allihopa och Upptag71 gråter krokodiltårar för att du skjuter fullt före honom Ha ha ha! En gråtande Upptag 71 är det sista vi vill ha Och nån större oro för dyngspö behöver ni nog inte ha än så länge. Så länge det finns en minkstation kan du räkna med att jag tappar minst 8 pinnar Tack för det trevliga mottagandet alla!!! Och till alla er som inte läst Sture Dahlströms böcker. Köp upp er på Den store Blondino och Gökmannen, sätt er bekvämt och om möjligt spänn fast er för det blir en galen åktur Eder: Fitzenstrahl
Publicerat Maj 5, 200916 yr Hej och välkommen. Min bror är inne på sin tredje Griffon men här går dom under namnet Hippidrever Vi har ju haft lite utbyte av öl erfarenhet vi verkar ha lite olika smak. men jag lär mig drack Bedarö Bitter i helgen ännu en gång smakar gott. Får försöka boka in ett möte nästa gång jag är och hälsar på dotter hon är boende i Bromma trakten för lite drickande av god öl och möjligen någon god singel malt. För båda dessa ädla drycker finns det många guldkorn kvar att prova. Upp till sommaren blir det i vilket fall som helst. Lasse
Publicerat Maj 5, 200916 yr Nej nej nej, då får vi ju dyng-spö allihopa och Upptag71 gråter krokodiltårar för att du skjuter fullt före honom Hahaha!! Mitt mål är ju uppnått...........att spöa dig på JSO........... För er andra kan jag ju intyga att Fitzo ÄR en trevlig snubbe!!
Publicerat Maj 5, 200916 yr Författare Välkommen! Stort tack! Hej och välkommen. Min bror är inne på sin tredje Griffon men här går dom under namnet Hippidrever Vi har ju haft lite utbyte av öl erfarenhet vi verkar ha lite olika smak. men jag lär mig drack Bedarö Bitter i helgen ännu en gång smakar gott. Får försöka boka in ett möte nästa gång jag är och hälsar på dotter hon är boende i Bromma trakten för lite drickande av god öl och möjligen någon god singel malt. För båda dessa ädla drycker finns det många guldkorn kvar att prova. Upp till sommaren blir det i vilket fall som helst. Tack! Ha ha ha... Hippiedrever! Klockrent, helt enkelt klockrent. Den måste jag lägga på minnet. Det är bara att du hör av dig när du vill dra runt på stan och avsmaka maltdrycker i vad form de nu kan tänkas komma Jag har varit lite dålig på att hänga med i öltråden på sistone men du får gärna tipsa om sorter som jag borde prova på. Vore ju förbenat tråkigt om man dog nyfiken! Ha det! Mvh. Fitz
Publicerat Maj 5, 200916 yr Författare Hahaha!! Mitt mål är ju uppnått...........att spöa dig på JSO........... För er andra kan jag ju intyga att Fitzo ÄR en trevlig snubbe!! Detsamma min herre, detsamma! Du och ni andra som sköt JSO har dessutom satt halvautomattankar i huvvet på mig... Inte bra alls sett ur ett trist och alltför verkligt ekonomiskt perspektiv Mvh. Fitzo