Publicerat Maj 5, 200917 yr Som titeln säger vad skulle ni välja fördelar/nackdelar utelämmna fördelen med pipbyte??
Publicerat Maj 5, 200917 yr Sauern är väl dyrare............så varför inte en Sako 85??? Skulle varit mitt val.
Publicerat Maj 5, 200917 yr Hej jag kan inte säga så mycket om sauer 202 förutom att det är ett väldigt välgjort vapen av hög kvalitet och slutstycks gången är otroligt bra. Jag köpte en tikka t3 battue light för några månader sen är väldigt nöjd med den visst det är inget vackert gevär och kolven känns lite väl plastig, men i övrigt är det ett mycket bra vapen trycket är väldigt bra och den skjuter täta träffbilder den är för övrigt väldigt smidig och balansen är bra. Visst Sauern är bättre men i förhållande till priset sätter jag tikkan före. Mikael
Publicerat Maj 6, 200917 yr Författare Hej jag kan inte säga så mycket om sauer 202 förutom att det är ett väldigt välgjort vapen av hög kvalitet och slutstycks gången är otroligt bra. Jag köpte en tikka t3 battue light för några månader sen är väldigt nöjd med den visst det är inget vackert gevär och kolven känns lite väl plastig, men i övrigt är det ett mycket bra vapen trycket är väldigt bra och den skjuter täta träffbilder den är för övrigt väldigt smidig och balansen är bra. Visst Sauern är bättre men i förhållande till priset sätter jag tikkan före. Mikael sauer 202 standard 14900kr vet inte om det är så stor skillnad i pris, vet inte vad de nya priserna på tikkan ligger?? sauern är ju bara 65mm längre. Det som talar för tikkan i nuläget är är att den är något smidigare och de öppna riktmedlen som vilka är kanon i min mening.
Publicerat Maj 6, 200917 yr Båda är väl bra bössor & antar att du får med bössa för pengarna om du köpet tikkan. Vet att 202an men alulåda e tunn i gotset vid montage av kikarfästen...
Publicerat Maj 7, 200917 yr sauer 202 standard 14900kr vet inte om det är så stor skillnad i pris, vet inte vad de nya priserna på tikkan ligger?? sauern är ju bara 65mm längre. Det som talar för tikkan i nuläget är är att den är något smidigare och de öppna riktmedlen som vilka är kanon i min mening. Jag köpte min ny för 9000 kr i mars detta året så visst är det en viss skillnad i pris
Publicerat Maj 21, 200917 yr Författare Jag köpte min ny för 9000 kr i mars detta året så visst är det en viss skillnad i pris Det blev en tikka t3 battue ligt, med qr fästen landa den på ca 13000kr. kalibern blev 308. så nu går man och väntar på att den skall komma hem Nu kan jag lägga energin på att fixa till min gammla 1900a funderar på att skaffa en kkc kolv till den vad tror ni om det.
Publicerat Maj 21, 200917 yr Grattis till T3 an, hoppas du hittar något bra sikte till den! Du får ta med den ner om du kommer ner och jagar i höst.
Publicerat Maj 21, 200917 yr Författare Grattis till T3 an, hoppas du hittar något bra sikte till den!Du får ta med den ner om du kommer ner och jagar i höst. Ska bli!!! tror den kommer att få göra nytta i höst!!!
Publicerat Maj 21, 200917 yr Grattis till nyförvärvet. Klart du ska ha en KKCstock till 1900an, har stått och dreglat över dem när jag är i Norge. -spöar ju vilken som helst Amerkansk plast alla dar i veckan
Publicerat Maj 21, 200917 yr Du kommer säkert bli riktigt nöjd. Jag kommer iaf blir det Exakt samma mått på kolven som på Sako 75
Publicerat Maj 23, 200917 yr Författare Du kommer säkert bli riktigt nöjd.Jag kommer iaf blir det Exakt samma mått på kolven som på Sako 75 Ja det sved lite att sälja den, klart du blir nöjd kannon bössa ju!!! Gissa om de blev nöjda de som kolla på marken, såg 2st älgar, grisen hade bökat lite här och där och rådjursvisten överallt. behöver du hjälp med dina dovhjortar så ar jag på sådana finns inte tyvärr...
Publicerat Maj 23, 200917 yr Författare Grattis till nyförvärvet.Klart du ska ha en KKCstock till 1900an, har stått och dreglat över dem när jag är i Norge. -spöar ju vilken som helst Amerkansk plast alla dar i veckan Bra då har du avgjort det åt mig fast det får bli i slutet på sommaren rätt dyr historia.