Publicerat Maj 6, 200917 yr Jaha, då ska den rekylkänslige Seger skaffa en dämpare till 9,3an. Det står mellan en VMAC3-S-08 för 3600kr inkl. montering, eller en Poff-BR för 3400kr monterad och klar. Hjälp mig, vilken ska jag välja ?
Publicerat Maj 6, 200917 yr Appe lapp sa att han slapp Nej skämt o sido, varför har du valt ut dessa två? och inte de andra på marknaden. Vad är skilnaden på dom, för mig som inte har koll. /Lasse
Publicerat Maj 6, 200917 yr Har köpt en A-tec och den är mkt lätt och dämpar bra kan då varmt rek den. Köpt på jaktcenter i Kalix kostar 3995 med montering.
Publicerat Maj 6, 200917 yr Vid en snabb koll på läget skulle jag nog valt VMAC3-S-08. Den är framför allt lättare. Har man en 9,3a så är man väl inte rekyl rädd. /Lasse
Publicerat Maj 6, 200917 yr Hausken fick väldigt bra omdöme i vapentidningen av E moen senast. ca 4500 enl uppgift. MVH H
Publicerat Maj 6, 200917 yr Författare Vid en snabb koll på läget skulle jag nog valt VMAC3-S-08.Den är framför allt lättare. Har man en 9,3a så är man väl inte rekyl rädd. /Lasse Jo, jag blev det efter en halvmåne Är det finska BR så glöm den, ett tungt plåtsjabrak är det. Kan vara det, har ingen aning..... Varför jag valt dessa två är för att de säljs och monteras av vapensmeder i min närhet. Det ända jag vet om dessa är att VMAC3 väger ca 517g och bygger 11cm på pipan. BR väger 650 g och bygger 8 cm i längd. Sedan har jag givetvist läst om dessa, men då är båda märkena det bästa som finns enligt reklamen. Känns ändå som Vmac3,an ligger bäst till.
Publicerat Maj 6, 200917 yr Jag har haft en BR därav min negativitet till den. Den dämpar helt ok, lite metalliskt ping när man skjuter med den. Men på en bössa du ska släpa i skogen bör du ha så lätt som möjligt. Ta en vedklabb eller nåt som väger 650 gr och tejpa fast på pipan så ser du vad jag menar Lite dyrare men fått bra kritik och är ombyggbar i andra kalibrar är SAI kolfiberdämpare. Funderar på en dylik själv till 375:an och 300 bygget.
Publicerat Maj 7, 200917 yr har en sai carbon till 6,5:an tror den väger 340gr, har inte jämfört med nån annan än, tanken är att ha den även till 9,3:an som sagt påbyggnadsbar samt kan användas till olika kalibrar 3900kr med montering
Publicerat Maj 7, 200917 yr Kompisen i byn har en BR på sin 308, den ger ifrån sig ett hyggligt "PING" vid skott...Fick bort en del då han trädde en gummislang över den. Det gör inte min Vmac.. Jag skulle satsat på Vmacén
Publicerat Maj 7, 200917 yr Du Seger, åker hem imorrn. Åker då genom finland och som av en händelse ska jag stanna till på ett ställe som säljer dämpare. Ska jag kolla pris på en ASE Utra? Borde va billigare där.
Publicerat Maj 7, 200917 yr Författare Du Seger, åker hem imorrn. Åker då genom finland och som av en händelse ska jag stanna till på ett ställe som säljer dämpare. Ska jag kolla pris på en ASE Utra? Borde va billigare där. Ja, gör det. Men nu har jag till 90% bestämt mig för Vmac
Publicerat Maj 9, 200917 yr Funderar på en SAI till 6,5pipan jag beställt till blasern. Lär ju ändå inte skjuta nå öppna riktmedel med den.. Kanske gör det på nallejakt etc med 9,3an så jag vill inte sätta nån dämpare på den. Än i alla fall.. Kanske skulle köpa sig en Aimpoint micro med blasermontage å dämpinsats till 9,3an åxå... Fan det blir inte billigt det här
Publicerat Maj 9, 200917 yr Ja, gör det.Men nu har jag till 90% bestämt mig för Vmac Kollade pris och den var inte direkt billig där heller, ca 350 euro
Publicerat Maj 9, 200917 yr Författare Kollade pris och den var inte direkt billig där heller, ca 350 euro Ok, tack ändå Har nu beställt Vmac, tror jag valt rätt med tanke på vad ni tyckt. Tack ska ni ha...
Publicerat Maj 17, 200917 yr Ok, tack ändå Har nu beställt Vmac, tror jag valt rätt med tanke på vad ni tyckt. Tack ska ni ha... Funderar oxå på en ljuddämpare. Vad behöver man ange i licensansökan i form av motivering, behov etc?
Publicerat Juli 23, 200916 yr Funderar oxå på en ljuddämpare.Vad behöver man ange i licensansökan i form av motivering, behov etc? Undrar samma sak, då det eventuellt blir en dämpare i min vapengarderob i framtiden..
Publicerat Juli 23, 200916 yr Jaha, då ska den rekylkänslige Seger skaffa en dämpare till 9,3an.Det står mellan en VMAC3-S-08 för 3600kr inkl. montering, eller en Poff-BR för 3400kr monterad och klar. Hjälp mig, vilken ska jag välja ? Har inte testat va marknadens alla dämpare men har ett par VMAC och de är himmelskt bra - en sitter på en 9,3x62.
Publicerat Juli 23, 200916 yr Funderar oxå på en ljuddämpare.Vad behöver man ange i licensansökan i form av motivering, behov etc? Behöver inte anges. Du skriver att du vill ha en ljuddämpare.