Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beagle

Featured Replies

Publicerat

Tjena

Skoj att det finns så många beagle intresserade. Köpte en tik för ca 2 år sedan. Har gått över förväntan. Mamman är Mohills HIfI och pappan heter Cosmos. Min hund Elsa har haft fart på 7 eller 8 harar första jaktåret, jag sköt 2. Längsta drevet 120 minuter ca. Riktigt kul men jag avbröt då hon gick för nära vägen. Elsa driver endast Hare och i jakt tillfällen är hon helt rådjursren.

Beaglar är otroligt trevliga hundar men lika envisa. Tålamod tålamod. Men det betalar tillbaka sig i skogen. Mera positivt har aldrig haft problem att komma hem med hund. Kan kalla in med jakt tuta. SKÖNT!! Negativt hon har varit mycket dålig men det är väl inte rasrelaterat antar jag.

post-3672-1241643015_thumb.jpg

Publicerat
Tjena

Skoj att det finns så många beagle intresserade. Köpte en tik för ca 2 år sedan. Har gått över förväntan. Mamman är Mohills HIfI och pappan heter Cosmos. Min hund Elsa har haft fart på 7 eller 8 harar första jaktåret, jag sköt 2. Längsta drevet 120 minuter ca. Riktigt kul men jag avbröt då hon gick för nära vägen. Elsa driver endast Hare och i jakt tillfällen är hon helt rådjursren.

Beaglar är otroligt trevliga hundar men lika envisa. Tålamod tålamod. Men det betalar tillbaka sig i skogen. Mera positivt har aldrig haft problem att komma hem med hund. Kan kalla in med jakt tuta. SKÖNT!! Negativt hon har varit mycket dålig men det är väl inte rasrelaterat antar jag.

Dom är trevliga hundar. Har jagat med grannen som har en fin tik som just har fått valpar. Kolla in hennes valpar på denna sida

http://www.123minsida.se/vilassida

Publicerat

Beagel är mkt trevliga hundar.

Hoppas bara min blir bra på jakt oxå.

Var jagar du af cosmos?

// S

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Var jagar du af cosmos?

// S

Har bara jagat hare första året men beroende på hur hon går så ska jag släppa henne på rå om honhåller ner nosen. Vilket hon gör skit bra på hare. Längsta drevetr var på 120 min. Sköt 2 st ena fick jag smyga mig på då den la sig mellan 2 plöjen. Riktigt kul!!

Publicerat
  • Författare

Var jagar du af cosmos?

// S

Läste din fråga fel.. Jagar i södra dalarna men bor i enköping där jag släpper sällan men det händer. Mycket vägar.

Publicerat

Där ser man. Då bor vi ju "grannar".

Har postlåda i västerås. Men jagar i Dalsland.

Om vargjäveln kan dra från markerna, så man vågar släppa i höst.

Syrran såg 5st förra veckan ;)

Publicerat
  • Författare
Där ser man. Då bor vi ju "grannar".

Har postlåda i västerås. Men jagar i Dalsland.

Om vargjäveln kan dra från markerna, så man vågar släppa i höst.

Syrran såg 5st förra veckan :blush:

Tråkigt med varg! Vi har haft varg som vandra i genom marken men ingen som stannat kvar. Däremot har vi björn och Lo. Hittade ett ram avtryck som mätte 28 cm. Det var en kille som köpte en beagle i min hunds kull som hade blivit av med sin tax som vargen hade tagit det var i västerås någon stans.

Publicerat
Hittade ett ram avtryck som mätte 28 cm.

Tja!

Hur mätte du 28cm? Inte bredden på ramen gissar jag? Måste varit längd eller :lol:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare
Tja!

Hur mätte du 28cm? Inte bredden på ramen gissar jag? Måste varit längd eller :D

Det var våra jaktledare som mätte. Men jag antar att det var på längden. Vi hade den gick på våra räntor efter älgjakten.

• 1 month later...
Publicerat

Här var det också Beagle.....lystrar till namnet Bilbo och föddes 5 maj...:-)

Publicerat
Här var det också Beagle.....lystrar till namnet Bilbo och föddes 5 maj...:-)

Grattis!

Hoppas ni får mycket nöje ihop.

Min Hubbe fyller 1år idag ;)

// S

Publicerat

Hur är Beagle på räv? Hade helst velat ha en ny tysk men verkar som om jag blitt allergisk mot deras päls ;) Tittade på Beagle innan jag köpte tysken och tycker det verkar va en fin ras.

Publicerat

Du kan ju "styra" hunden att jaga räv.

Vet de som på senare tid jagar hare/räv med sin Beagle med bra resultat.

Antagligen tack vare att ägarna oxå gillar att jaga räven

// S

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare
Hur är Beagle på räv? Hade helst velat ha en ny tysk men verkar som om jag blitt allergisk mot deras päls :) Tittade på Beagle innan jag köpte tysken och tycker det verkar va en fin ras.

Har ingen aning om Beagle på räv jagar bara hare med min. kanske att det blir ett rådjurs släpp i oktober men har blitt avrådd från att jaga räv. Grymma hundar att lyssna på hörs långt ettrigt och stadigt skall.

Daniel