Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken Benelli

Featured Replies

Publicerat

Jag ska införskaffa en Benelli halvauto med (i första hand) slugpipa. Den ska till att börja med få fälja med till Tunisien på vildsvinsjakt och till eftersök. Det är en hel djungel av modeller att välja mellan så jag behöver hjälp

• Den ska i första hand användas med slugpipa men jag kommer att ha en hagelpipa ochså.

• Om dom finns med justerbar kolvkam är det ett stort plus. Har sett att det finns utbytbara också.

• Den ska få någon typ av optiskt ritmedel typ Docter, C-more eller Aimpoint.

• Utbytbara choker på halgelpipan.

• Trä eller syntet spelar ingen större roll för mig.

Så kom igen med tips nu.

/ Johan

Publicerat

Spontant tänker jag vilken super 90 som helst men kom på att på de nyare modellerna kan man få bössor med spår för kikarfästen.. Sett några Comfort bössor med skumma hack i lådan som då är kikarfästen.

Men annars vet jag inte, skjutit slug med en super 90 med slugpipa och det gick helt ok.. dock inte bättre än vad jag presterade med min egen Comfort med ren spång.

Men det finns nog fler med bättre erfarenhet samt mer kunskap i just detta specifika ämne här..

Mvh!

Publicerat

Benelli är fina bössor...............men varför inte Kungen..........???? Beretta urika???

Skämt å sido, jag gillar Benelli Comfort, plastkolv, lätt, bra balans.

Finns ett sikte/montage som heter Burris Speedbead, typ Docter fast det är monterat mellan kolv och låda så du får rödpunkten precis över spången, kalas!!!! Då behöver du inte nån kolvkams förhöjare.

Kolven på dom flesta aut. idag kan ju justéras med brickor mellan kolv å låda, men det kanske du visste.

Publicerat

Där har du nackdelen med Benelli.. Väljer du tex en Comfort och skaffar dels orginalkolven för hagleskytte men även den där lilla fjolliga kolvkamshöjaren som man kan köpa till så kostar den där extra j-la plastbiten hutlöst mycket!

Du kan höja kolvhöjden via justeringsbrickor men den faktiska förändringen handlar om ngr mm upp och ned.. Tror ärligt talat att ngr lämpliga pappersbitar samt eltjep är vettigare, jag skulle fan inte betala vaddetnukostar att köpa till kolvkamshöjaren. Har alltså inte koll på vad den kostar men den är inte billig..

Mvh!