Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skyttecoacher

Featured Replies

Publicerat

Man läser ganska ofta om att fok har problem med skyttet. En del med avklarad jägarexamen och redan innehar jaktvapen och en del som håller på att ta jägarexamen utan vapen eller möjlighet att träna så mycket de känner att man behöver.

Först och främst ligger tanken på våra blivande jägare.

Det brukar då och då dyka upp lite trådar där man erbjuder marklösa jägare att få följa med o jaga.

Då har jag ett förslag. Varför inte en tråd där man kan erbjuda vapenlösa blivande jägare att få följa med på skjutbanan o träna? Men kanske även de med egna pangar som behöver lite coaching för att komma vidare i sitt skytte.

Synpunkter? Bu elller bä?

Publicerat

Helt underbart :wub:

Jag känner mig sååååå träffad, ganska nybliven jägare och, visst jag har klarat av att få ned några duvor och ett rådjur med hagelpangen, men jag behöver träning så in i bomben.

Snälla ni duktiga hagelskyttar, hjälp oss idioter att bli bättre :(

Publicerat

En superidé!!

Tycker naturligtvis jag som är väldigt nybliven jägare och klarat examen utan speciellt mycket övning

och därför skulle tycka det vore väldigt nyttigt att få lite tips från någon som kan det här med framförallt hagelskytte!

Publicerat

Verkar vara ett jobb för Wizard :wub:

Publicerat

Tänkte även jag på Wizard :wub:

Skjuter rätt mycket hagel själv och har instruerat en del tidigare så här i Roslagen kan jag nog ställa upp om intresse finns.. Är dock sällan själv ute och skjuter just lerduvor så rodda ihop något är jag väl inte så pigg på, har dock marker för skytte så om någon roddar ihop ett gäng människor med bössor och plugg så kan det lösa sig. Har en kastare samt lerduvor i garaget som jag gärna gör av med...

Mvh!

Publicerat
  • Författare

För egen del så kan jag säga att jag skjuter mycket kula/viltmål och är inte så usel på det. Där finns det dock inte så mycket coachning att bistå med förutom de klassiska andning, avfyrning osv. Men då har jag i alla fall tillgång till 50-300m banor och tillbringar en del tid på skjutbanorna.

Sedan har vi hagel. <_< När jag fick coacning en gång så skulle de lära mig o flyga o göra loppar när jag inte ens hade lärt mig gå...... Idag kan man väl säga att jag går men inget mer än så. Grabben som är 15 får jag ju dock försöka lära att och det går ju hyffsat. Kan hjälpa en nybörjare att komma på fötter men inget mer avancerat än så.

Publicerat

Jo, jag coachar lite då och då men har lite planer på att göra det lite mer regelbundet.

Dock bor jag i skåne <_<

Men visst, vill ni skånska, eller närliggande, skyttar ha lite hjälp så är det bara att höra av sig.

Vi kan hyra en kastare en helg och köra lite reaktionsövningar samt min övning "klockan" så skall jag nog få er att bli förhoppningsvis både bättre och snabbare skyttar.

Skall vi försöka hitta ett datum inom de närmsta 4 veckorna?

Någon som har lämplig mark där lerduvekross inte spelar någon roll? (jag klarar inte säkerhetsavstånden på min gård för den övningen...)

-Pull!