Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grisolycka inatt minuterna innan 00.00

Featured Replies

Publicerat

Yes!

Nu va jag verkligen sugen på lite grisjakt.

Inga som helst skador på bilen och den stora grisen skulle träffats i skinkan o sprang till skogs utan synliga skador.

Alla ben var hela enl kvinna som körde bilen. Nått mobilnummer kunde hon inte lämna för hon kunde inte sitt eget.

Har inte polis nummerpresentatör?

Makerat hade hon inte gjort för det skulle varit vid en infart till en by som heter Moshult, precis vid skylten ska olyckan varit.

Lite konstigt för polisen sa Mosshult hela tiden såväl som Lång sjön, heter ju Långasjö.

Dessutom skulle grisen kommit från husen ut på gatan sa hon.

Finns inga hus som syns från väg 120 i den korsningen, ligger några en bit in iofs men då måste nästan man veta att de är där.

Finns en annan avfart nån km bort som leder till samma by men där finns ingen skylt, dock hus som passar in i beskrivningen.

Hoppar i munderingen, tar den svarte o bössan å går ut till bilen… j-vlar va de regnar.

Min entusiasm dalar rätt rejält….

Är på plats ganska omgående och kollar bägge platserna först utan hund o sen med, men hittar inget, jycken markerar inte nått spår alls på något ställe. Ser inte minsta klövtramp, rätt mycket lös sand i väggrenen.

Ringer upp snuten flera ggr och de försöker få fram nått telefonnummer till kvinnan via reg. numret på bilen.

Inget mobilnummer som de kan se, 5 vanliga nummer till olika ställen står hon med på däremot.

Gick inte få tag på kärringen.

Hon hade också frågat om någon Tommy som va jägare skulle åka ut o ”skjuta”.

Finns ingen sån där i närheten som jagar o heter Tommy va jag vet, snackade med de som har jakten där känner någon med dt namnet….

Ösregnar gjorde de hela j-ävla tiden också.

Va nu inte alls så kul…genomsur o inte ens kommit av vägen...

Frågade polis om det inte är nått fel på angivelserna eftersom det heter Moshult inte Mosshult o Långasjö inte Lång sjön eller va hon nu sa.

Ja du vet jag är ju inte smålänning så uttalen blir ju lite fel sa hon o skrattade lite generat..

Fick åka hem igen med oförätt ärende o massor av frågor o inga svar…

Visserligen öste regnet ner, kändes som att stå i duschen, men nog faen bör en jycken som garanterat är lika sugen som husse känna någon vittring av en gris som passerat för en till två timmar sen.

Idioten, jycken gapar ju o hoar normalt i 16 timmar gamla spår?

Publicerat

Vet inte om inkommande 112 samtal går till en linje där skyddade nummer presenteras men "normalsamtalet" in till oss visas så länge det inte är skyddat. Händer ibland att de inte kan sina egna nummer och då tar vi dem från en display.

Sicket sunk detta är när man inte får kläm på platserna! Tagit rätt många såna här samtal, haft god hjälp av satelitbilder via Google faktiskt. Ibland är lokalkännedom av ondo dessutom, hade en rådjursolycka utanför Rimbo där jag själv visste på metern exakt vart olyckan inträffat. Konstaplen jag försökte sälja ärendet till hade en annan uppfattning om hur det såg ut vid den aktuella platsen och det var stört omöjligt att få honom att förstå att han hade fel..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Jo faen.. den där osärkerhetskänslan om man är på rätt palts eller hundfaen har tappat näsan eller va de nu är känns rätt jobbig.

Funderar på om de ens va i min kommun, fast tänker jag efter lite mer så öste regnet ner.

Låg emellanåt 1 cm vatten på vägbanan.

En gris som inte "läcker" lämnar mindre vittring och det är kanske troligare att allt spolades bort av ösreget som var innan jag va där o iofs höll på tills jag nästan va påväg hem.

Publicerat

Tänkt till lite..

Även 112 samtalen till LKC är skyddade. Finns ngn grundlagsskyddad rättighet att man ska kunna nå polisen och vara anonym. Däremot presenteras alla nummer hos SOS Alarm.

Ang regnet.. Har för mej att regn ofta är av godo då ev blod sprids ut över större yta och skapar på så sätt en bredare stig för jycken att följa.. någonstans har jag snappat detta, har inte en susning om det stämmer. Finns dock inget blod så blir det nog genast trixigare..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Tänkt till lite..

Även 112 samtalen till LKC är skyddade. Finns ngn grundlagsskyddad rättighet att man ska kunna nå polisen och vara anonym. Däremot presenteras alla nummer hos SOS Alarm.

Ang regnet.. Har för mej att regn ofta är av godo då ev blod sprids ut över större yta och skapar på så sätt en bredare stig för jycken att följa.. någonstans har jag snappat detta, har inte en susning om det stämmer. Finns dock inget blod så blir det nog genast trixigare..

Mvh!

Enl de läro powerpoint jag har o lite böcker så är lätt regn bara bra men blir det väldigt mycket så "rinner/sköljs" vittring bort.

Sprid och tunnas ut antar jag.

Men så pass utan att jycken ens markerar nått är ju lite märkligt..

Publicerat

Det känns onekligen som du blev dirigerad till fel ställe tycker jag.

Skit när det händer , men jag antar att det händer då och då.

/Lasse