Publicerat Oktober 23, 200520 yr Hej vilken tror ni är bäst för älg och björn+ vildsvin och kanske hjort ;D. mvh m98
Publicerat Oktober 23, 200520 yr Snöret är 3 och 75 långt. Klart att det finns skillnader mellan ammo och ammo, eller egentligen handlar det om skillnaderna mellan olika kulor och dess beteende i djurkroppar. Jag är dock inte rätt man och svara på frågan, utan du får invänta de mer kunniga, dvs. de som är jägare....
Publicerat Oktober 23, 200520 yr Hejvilken tror ni är bäst för älg och björn+ vildsvin och kanske hjort ;D. mvh m98 Satsa på den premiumkula som skjuter bäst i din studsare! Normalt brukar Norma vara mest lättillgänglig, de laddar bl.a Swift A-Frame (tidigare kallad TXP) i 180gr. Jag tror Federal laddar både Speer TB och Barnes X i 30.06. www.norma.cc http://www.federalcartridge.com/default.asp?pg=27 Det enda raka är att köpa och testa sig fram.... Lycka till!
Publicerat Oktober 23, 200520 yr hej kindbo menar du testa på älgar eller papper? min jaktmark är inte tillräkligt stor för att jag sa kunna testa alla de fina kulorna på älg . det därför jag vände mih till de som har mer erfarenhet och mjlighet. mvh m98
Publicerat Oktober 23, 200520 yr Jag tror att Kindbo menar att det inte spelar någon större roll vilken premiumkula du väljer. Utan att bara du väljer den som skjuter bäst i din bössa. Med andra ord. Köp en ask av varje och testa dig fram vilken som ger bäst precision i din bössa.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.