Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ljuddämpare på en Remington XCR Compact?

Featured Replies

Publicerat

Grunnar lite på en Remington XCR Compact och kan konstatera att en ljuddämpare skulle sitta fint på denna.. Nu är ju pipan lite lätt flutad vilket gör mig lite fundersam. Är det någon som satt en ljuddämpare på en flutad pipa och hur gick det? Man vill ju ha den tät baktill - kommer man att svarva ned pipan så att den blir ordentligt rund och sätta en bussning bak, eller...?

Publicerat

Täta bak? Gängan tätar för krutgaserna om det nu är det du menar. Baktill förses dämparna med en plasthylsa som anpassas efter pipans diameter. Flutningen behålls såvida man inte specifierar nått annat och enligt min mening så bör du inte göra nått extra för det enda du lyckas med enligt min mening är att förfula bössan genom exteraingreppet. <_<

/Robban

Publicerat
  • Författare
Täta bak? Gängan tätar för krutgaserna om det nu är det du menar. Baktill förses dämparna med en plasthylsa som anpassas efter pipans diameter. Flutningen behålls såvida man inte specifierar nått annat och enligt min mening så bör du inte göra nått extra för det enda du lyckas med enligt min mening är att förfula bössan genom exteraingreppet. <_<

/Robban

Det är det jag menar, plasthylsan behöver ju täta mot pipan (jag har redan en ljuddämpare men då på en pang utan flutes) och pipan har ju skåror. Pipan behöver alltså svarvas ned till en diameter där flutsen är borta?

Publicerat

Nej, den behöver inte svarvas ned. Hylsan finns där endast av den enkla anledningen att centrera dämp och pipa.

Den delen som träs över pipan är tät och behöver således ingen mer tätning än det som gängan ger. <_<

Publicerat
  • Författare
Nej, den behöver inte svarvas ned. Hylsan finns där endast av den enkla anledningen att centrera dämp och pipa.

Den delen som träs över pipan är tät och behöver således ingen mer tätning än det som gängan ger. :o

Ah. Trés Cool, som frassarna säger. Vid närmare eftertanke borde jag ha begripit det själv men ibland har man otur när man tänker. <_<

Publicerat
Ah. Trés Cool, som frassarna säger. Vid närmare eftertanke borde jag ha begripit det själv men ibland har man otur när man tänker. <_<

Ha ha, det händer oss alla. :o<_<

Publicerat

Den delen som träs över pipan är tät och behöver således ingen mer tätning än det som gängan ger. :D

Lite osäker på det Robban då jag ser denna bild.

Pq1wYIM9.jpg

Har hört folk som monterat dämpare på flutade pipor och dom påstår att det funkar. Har inte provat det själv.

Publicerat

Glöm mitt trams, kom just på hur den e konstruerad då jag tittar på bilden :lol: det e ju för f-n ett rör i den :D

Publicerat

Flera som har "otur" i tänkandet ikväll det lördag..... Jag har tur som jobbar <_<

Publicerat
Glöm mitt trams, kom just på hur den e konstruerad då jag tittar på bilden :lol: det e ju för f-n ett rör i den <_<

He he he... :huh: Den skall jag suga på läääänge! :P;)

Publicerat

Det är bara inse, INGEN inte ens jag är perfekt <_<

Publicerat
Det är bara inse, INGEN inte ens jag är perfekt :lol:

Jo då, du e så fiin... :mellow: