Publicerat Maj 10, 200917 yr Ja, ni som vet eller ni som provat. Går det att göra en trofé av bäverns svans eller svans-skinn ?
Publicerat Maj 10, 200917 yr Ja, ni som vet eller ni som provat. Går det att göra en trofé av bäverns svans eller svans-skinn ? Den ska ätas. En bit ner på länken så hittar du bäversvanssoppa: http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=15984&st=75
Publicerat Maj 10, 200917 yr Författare Njaää !!! Den ska inte ätas ulk Finns det ingen som tatt reda på svansen eller vet hur man gör?
Publicerat Maj 10, 200917 yr Njaää !!! Den ska inte ätas ulk Finns det ingen som tatt reda på svansen eller vet hur man gör? Du kan nog fråga Jämtas karl Tjabben, tror jag!
Publicerat Maj 10, 200917 yr Ja , hoppas han kollar in detta. Annars får du väl fråga Jämta, som kanske har koll på det också el. om hon vet något om bäversvans!
Publicerat Maj 10, 200917 yr Författare Nu är den flådd och skrapad också. Går det så går det. Ska bereda den tillsammans med skinnet.
Publicerat Maj 11, 200917 yr Nu är den flådd och skrapad också. Går det så går det. Ska bereda den tillsammans med skinnet. Ok! Du får visa resultatet sedan när den är klar på foto!
Publicerat Maj 11, 200917 yr Jag har sett knivslidor gjorda med bäversvans. Vet ej om man måste garva dom först.
Publicerat Juni 11, 200917 yr Ja har sett jätte fina bäver svansar som dom har dekorerat flaskhalsar med super snyggt. Ja skulle ta reda på en svans å den saltade jag men fick den inte riktigt ren så de slutade med att den surna för lite salt var väll troligast orsaken.
Publicerat Juni 13, 200917 yr Ja, ni som vet eller ni som provat. Går det att göra en trofé av bäverns svans eller svans-skinn ? Hoj. Är långt ifrån expert på detta område men jag vet att läraren på skolan jag gick på gjorde som en trofe "tavla"med skinn svans kranium. kan nog ordna en bild och lite tips om du vill.