Publicerat Oktober 23, 200520 yr En stor 20 taggare (älgtjur bara så jag inte ska få några gliringar) blev skjuten i småland andra äljaktsdagen. Har inte sett den själv bara på bild men ska tydligen vara ett jäkla stor as. det roliga är att för ett par år sedan så sköt samma jaktlag en 20 taggare men när folk som inte trodde dom ville se hornen och kroppen så hade det blivigt stulet :- men nu ska det visst vara sant. Förklara gärna lite för mig varför en del älgtjurar blir så stora och speciellt här nere, har hört att det ska vara något med kalkrik föda eller nått. Var i Småland?
Publicerat Oktober 23, 200520 yr korsberga lite utanför Jag har själv bott i Aneby ett par år och haft stuga vid Wrangsjön. En bit åt Sunnhultsbrun.
Publicerat Oktober 24, 200520 yr ok du utflyttad småläning eller? Jepp. Jag har emigrerat till Norrbotten.
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Minns vilket hallå det var sist. Ska bli roligt att se hur det blir den här gången. Mordhot? polisanmälningar? osv.
Publicerat Oktober 24, 200520 yr hehe kanske det blir ;D fast den här gången ska det ju vara sant min farbror har några kompisar som har sett den det ska tydligen vara ett riktigt stort as. vad jag har hört så gubben som har marken han har stält utt skitmånga saltstenar och hält grovsalt i marken sen häller han ut något brunstmedel som han köper från U.S.A. sen kletar han på skorna också hehe det verkar vara en riktig cooling Nog har Vi saltstenar men att hälla ut brunstmedel på drygt 4600 ha.
Publicerat Oktober 24, 200520 yr jo men han gör det på en liten myr och att sen gå och hälla ut grovsalt i marken det är lite överdrivet Sitter/sover passaren i en vakkoja hela natten så att älgen inte får någon vittring av skytten då?
Publicerat Oktober 24, 200520 yr nu fattade jag inte redigt skrev jag¨något konstigt? ??? Jag tänkte bara om skytten sitter el. sover i en välisolerad vakkoja på myren och tar oxen på plats?!
Publicerat Oktober 25, 200520 yr nä det vet jag inte är nog inte omöjligt, jag ska försöla fixa en usb kabel till mobilen så ska jag ta fram en bild på den Gör så.