Publicerat Maj 11, 200917 yr Polaren ringde och frysen börjar bli full av gris kött. Han ville nu sälja en halv gris, Vad tar ni andra för det? Den blir då delad mitt i ryggen. Vikten på grisen är ca 30-40 kg just nu, alltså 15-20 kilo om jag förstår honom rätt. Såg att det såg lite konstigt ut, grisen vägde ca 70 kilo levande, om det hjälper era beräkningar /Lasse
Publicerat Maj 11, 200917 yr Tamgriskött ligger på 36-40:-/kg beroende på om man vill ha det vanligt/grillstyckat. En liten fingervisning i fråga om priset i alla fall
Publicerat Maj 11, 200917 yr Vi har sålt nån gris "grillstyckad" dvs. fjärijlkotletter av ryggen och flintastekar av baklåren samt revben & endel malekött. Då tog vi 35:-/kg.
Publicerat Maj 11, 200917 yr Tamgriskött ligger på 36-40:-/kg beroende på om man vill ha det vanligt/grillstyckat.En liten fingervisning i fråga om priset i alla fall Dyra svin ni har i era trakter. 19 kr kg halv kropp. Men så har vi kanske fler här än ni har
Publicerat Maj 11, 200917 yr säljer man till vilthandlaren här i hässleholm får man cirka 31 kr/kg slaktvikt man kan kanske ha det som lite fingervisning. //Daniel
Publicerat Maj 11, 200917 yr Dyra svin ni har i era trakter. 19 kr kg halv kropp. Men så har vi kanske fler här än ni har Inte speciellt om man betänker att det är hemslaktat och styckat av utbildad slaktare/styckare och korrekt paketerat. Vi köper ju inte griskött personligen eftersom vi emellan varven köper smågrisar för uppfödning, så kostar vårt eget griskött kött ca 10:-/kg i rent köttpris. Skulle vi sälja skulle det dock inte ligga på 10:-/kg precis..
Publicerat Maj 12, 200917 yr Säljer för 40 spänn helkropp, brukar grovstycka om dom incisterar. Men det känns som man vill ha efter jobbet, trikinprovet och det vråldyra ammon till 9,3an.
Publicerat Maj 13, 200917 yr Dyra svin ni har i era trakter. 19 kr kg halv kropp. Men så har vi kanske fler här än ni har vill du sälja en så köper jag direkt.
Publicerat Maj 15, 200917 yr Jag brukar ta 30kr/kg + trikintestet. Grovstyckat om de frågar annars inte.