Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Surt sa Räven

Featured Replies

Publicerat

God morgon kamrater!

Jag ska innom en månad skjuta kulprovet för jägarexamen och har sedan en tid tillbaka varit

på jakt efter en studsare. Har snöat in på en speciell modell och mitt sökande har gått knaggligt, men så i helgen hittade jag

en som jag bestämde att jag ville ha. Jag mailade direkt för att försäkra mig om att den fanns kvar och det gjorde den.

Gött mos tänkte jag och sa till farsan att köpa den sålänge tills jag får examen.

Han ringde och fick reda på att licenspapret var borttappat så han skulle fixa fram ett nytt, men att om någon annan

ringer så är det sålt. Känndes jäkligt bra att man hittat den modell i den kaliber man vill ha till ett bra pris.

Men så i morse när farsan slår på mobilen dimper det ner ett sms att en kille från samma ort som säljaren gått före i kön,

men om inte han vill ha den (men ingen kan motstå en sådan bysse) så är vi tillbaka på första platsen igen.

Var bara tvungen att skriva av mig då jag känner mig riktigt knäckt. Ja ja sökandet får fortsätta

//Nyllet

Publicerat

jag blir nyfiken på vad det var för bössa. :D

Publicerat

Surt! Säljarens agerande verkar ganska oproffessionellt i mina ögon. Hoppas att det löser sig så att du får din pangare, eller hittar en ännu bättre.

Publicerat

Ett muntligt avtal är ju faktiskt bindande, även om det väldigt sällan går att bevisa

Publicerat
  • Författare
Surt! Säljarens agerande verkar ganska oproffessionellt i mina ögon. Hoppas att det löser sig så att du får din pangare, eller hittar en ännu bättre.

Ja fast oproffessionell har han all rätt at vara. Och i viss mån kan jag förstå honom då han slipper krångel med att

skicka vapnet på posten osv. Men surt är det, fingrarna liger hårt korsade på mig just nu.

Publicerat

jag själv hade aldrig köpt den även om han ringer och säger att den är kvar, han kan dra dit solen inte lyser i mina ögon. ni hade ett avtal, påminn honom om det!

skitstövel!

/Kalle

Publicerat

Ett löfte är just det samma,

jag vet inte hur många gånger jag har sålt en sak efter löfte för att sedan få högre bud på prylen,

inte en gång har jag snirklat till affären, det är viktigare att kunna se sig i spegeln på morgonen än några kronor till.

Ett handslag eller löfte skall räcka och är man inte bättre man än så, tja då är det ju en ganska tråkig sits.

Sitt egenvärde är det både lätt och svårt att vårda.

/Christian

Publicerat
  • Författare
jag själv hade aldrig köpt den även om han ringer och säger att den är kvar, han kan dra dit solen inte lyser i mina ögon. ni hade ett avtal, påminn honom om det!

skitstövel!

/Kalle

Nja jag har nog inte tålamod nog till att tacka nej om han ringer igen, vill ha!

Men sen kan man ju undra vad som händer om det kommer någon närboende efter det,

blåses afären av igen då?

Ja se folk....jag kan bara hoppas på det bästa :D .

//Ola

Publicerat
Nja jag har nog inte tålamod nog till att tacka nej om han ringer igen, vill ha!

Men sen kan man ju undra vad som händer om det kommer någon närboende efter det,

blåses afären av igen då?

Ja se folk....jag kan bara hoppas på det bästa :D .

//Ola

vet ju inte vad det är för bössa men har svårt att tro att det är den enda. du får leta på.

det låter inte seriöst Ola, gör det inte det så är det en varning för bekymmer. de gånger jag har köpt bössa på distans har jag varit petnoga, och blivit bemött med motsvarande nogrannhet. detta har resulterat i två glada personer som alltid kommer att kunna se varann i ögonen. Folk som svänger kappan med vinden är inget roliga, man vet inte var man har dem och själv anser jag att man bör känna detta i märgen vid en vapenaffär. så att du vet vad du får i helhet. har du ringt runt hos landets handlare, där finns det mycket, blocket är inte det enda stället, långt ifrån och priserna är detsamma.

Kalle

Publicerat

Även jag ställer mig väldigt nyfiken till vad det är för ett vapen du har hittat om det är såpass ovanligt. Släng ut namn och modellbetäckning kanske finns någon här på forumet som vet om en som står i ett hörn hos en handlare och då kan hjälpa dig att förmedla en snabb och trygg affär.

MVH/Jocke

Publicerat

Jag hade bett den personen att dra.

Håller med Tellur ingen jag skulle göra affär med i dagsläget.

Res dig rakryggad och skaka av dig obehaget av att inte få som du vill i detta läge.

Det finns fler vapen jag lovar.

/Lasse

Publicerat

Men kom igen nu!!!! Vad e det för byssa???? Spricker ju snart av nyfikenhet!

Publicerat
  • Författare
Men kom igen nu!!!! Vad e det för byssa???? Spricker ju snart av nyfikenhet!

:D Hahaha! Ni lär alla bli besvikna, inget märkvärdigt alls. En tikka 690 kal 30-06, har haft ett h-vete å hitta någon i rätt prisklass. Men klart att jag kan ringt runt lite till å när den ligger där mitt framför näsan så blir det där ha begäret väldigt stort :). Märkvärdigare än så e det inte, nästan lite pinsamt men men.

//Ola

Publicerat

Den där affären luktar skunk :D var det på blocket? fått några konstiga svar därifrån ibland och en del har jag sänt vidare till polisen, ring runt till några stora vapenhandlare och tala om vilken bössa du söker och kaliber, jag ger dig max 14 dagar så har du fått napp, många tikka och skao köps upp och exporteras, de hinner inte ens in i rullarna, men vill du köpa så lägger de undan en, jag letade efter en skao varmint länge nämnde problemet på Svante Nilssons vapen affär och det tog en vecka så hade jag en i riktigt bra skick, den du söker är vanligare.