Publicerat Maj 15, 200917 yr Beror i mångt och mycket på vilken båt du har om det är storlek som eferfrågas... Har själv goda erfarenheter av Minn Kota som fabrikat
Publicerat Maj 17, 200917 yr Jag har minsta minn kotan till min linder 400 men den är i minsta laget om det blåser. Det är riktigt trevligt att glida runt nästan ljudlöst på el men ta till lite större batteri än vad som sägs. 90-120Ah krävs för 8-10 timmar om det inte är vindstilla.
Publicerat Maj 19, 200917 yr Köpte en watersnake förra säsongen och den funkar fin fint. Gav 1695 för en 34 lbs motor. Den funkar fint med ett 100Ah batteri till min Väddö 450 som med motor väger runt ~400 kg, ger ~6-7 h körning. Skulle dock inte köpa en mindre hellre då en större typ 44 lbs. /Johan
Publicerat Maj 20, 200917 yr Ro drag eller åka på bäversafari så är elmotorn klockren, första gången vi åkte så stod folk på sina bryggor och kliade sina huvuden om hur båten tog sig fram, en del frågade och tyckte det var skönt att slippa höra motorljudet. Vi väntade i flera dagar på lite dimma så skulle en stå med lien i fören och den andre sitta längst bak och lite undangömt styra båten ett varv runt sjön, alledeles för klart väder och sen tog tiden över och hysset uteblev, nykter knappast
Publicerat Maj 20, 200917 yr har haft en yamahamärkt minn-kota 30. till den hade jag två 80 ah fritidsbatterier. helmysigt att glida runt ljudlöst
Publicerat Juni 1, 200917 yr Jag var ute med min elmotor och trollade vilket slutade med att jag fick ta mig iland bakom en ö där det var vindstilla då motorn inte orkade att få båten framåt utan den for som ett höstlöv på vattnet. Bara att packa ihop och hämta bilen så att man kunde dra upp båten på släpet. Vindstilla eller svag vind ok, men stormbyar eller frisk vind då är det bara att ta fram årorna eller en bensinmotor för då orkar inte elmotorn alls.