Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nytt trycke till en LTR

Featured Replies

Publicerat

Jag kan ej ha originaltrycket på min LTR lättare än 1 kilo vilket är alldeles för hårt för mitt skytte och nu har jag bestämt mig för att göra slag i saken och montera i ett nytt. Vet att det finns några LTR ägare här och jag tänkte lyssna vad man ska ha för trycke. Vill ha det ställt på ca 0,8.

Publicerat
Jag kan ej ha originaltrycket på min LTR lättare än 1 kilo vilket är alldeles för hårt för mitt skytte och nu har jag bestämt mig för att göra slag i saken och montera i ett nytt. Vet att det finns några LTR ägare här och jag tänkte lyssna vad man ska ha för trycke. Vill ha det ställt på ca 0,8.

Timney o Jewell Triggers har jag hört mest om :blink:

Mvh.

Publicerat
  • Författare
Timney o Jewell Triggers har jag hört mest om :blink:

Mvh.

Är du nöjd med X-mark trycket i din? Har även hört att X-mark ej kan ställas under kilot, stämmer det?

Publicerat
Är du nöjd med X-mark trycket i din? Har även hört att X-mark ej kan ställas under kilot, stämmer det?

Jag är nöjd med trycket i min bössa vet ej.

Mvh.

Publicerat

http://www.riflebasix.com/remington.html

Har LV-1 på min och är helnöjd. Ska ställa det lite hårdare än det är nu, ska prova ca 0,5-0,6 kg och se hur det känns.

Publicerat

Och jag har ett Juwelltrycke ställt på ganska exakt 0,8 och är supernöjd.

/Micke

Publicerat
  • Författare
Och jag har ett Juwelltrycke ställt på ganska exakt 0,8 och är supernöjd.

/Micke

Vart kan man beställa ett sådant?

Publicerat

www.andersvapen.se

Publicerat
  • Författare
www.andersvapen.se

Tackar. Har mailat en förfrågan. :wacko:

Publicerat

Jag har X-mark trycket i min inställt på 0.8kg och det funkar fin fint!

Publicerat
  • Författare

Har pratat med min smed och han ska nu beställa ett Shilen matchtrycke till spettet. Ska bli kul att känna på. Pappälgen beware :D

Publicerat

Om tryckett är bra förövrigt så reker det med en ny fjäder

Den som siter där orginal är påtok för hård

Så när man skruvar ner undre 1.2-1.0kg släper fjärden från skruven. Och tryckvikten kan börja vandra upp ocn ner utan att man ändratt

Fjädrar fins att få tag på :(

Mvh Anders Hj

Publicerat

X-mark trycket ska kunna ställas om till ett lägre tryck. Hittade en sida som visade hur man skulle göra. (kommer tyvärr inte vilken det var)

Det finns tre skruva som ska justeras i rätt följd. Sök så kanske du finner. Vill ställa ner mitt med, men fick rådet att vänta en tag. Trycket blir tydligen lättare med tiden

/Erik

Publicerat
  • Författare

Tack för rådet, har dock ej X-mark trycket i min LTR. Nej nu kör jag på ett matchtrycke från Shilen och då var det väl sjutton om jag ej blir nöjd. :(

• 3 weeks later...
Publicerat

Såg att det var någon som undrade om x-mark trycket. Det är lätt att justera så att du får det som du vill ha det.

Den främre skruven justerar tryckvikten, den ovanför justerar du stoppen och den bakre släpet.

De är en fördel om man har lite känsla och inte pillar utan att fatta vad man gör, bössan måste ju vara säker att hantera.