Publicerat Maj 17, 200917 yr Hej! Rickard heter jag är 28 år och bor i liten håla som heter Stockholm. Kommer från Luleå ursprungligen och det är även där uppe i Norrbotten mina ordinare jaktmarker finns. Av någon anledning krävdes det en flytt till Stockholm för att få tummen ur och skaffa sig jägarexamen, hösten 2008 så man kan väl säga att man är ganska "grön" Har tidigare i unga år varit suttit med på älgpass och även de senaste 2 åren. Har införskaffat mig en Antonio Zoli 30-06 med en Nikon fieldmaster 3-9X40 Nästa sak att hänga i garderoben blir förmodligen en begagnad bock. Har dock vissa problem att hitta begagnade eftersom jag är vänsterpangare. Har fastnat på detta forum där man verkligen får svar på sina frågor man har som ny jägare och det verkar att det är många här som väldigt hjälpsamma och tålmodiga med oss noviser. / Mvh Cliffrickard
Publicerat Maj 17, 200917 yr leftisar har det svårt, det är bara att vara vaken och selektiv på blocket, välkommen hit. /C
Publicerat Maj 17, 200917 yr leftisar har det svårt, det är bara att vara vaken och selektiv på blocket,välkommen hit. /C Tack! Ja har märkt att man är lite diskriminerad. Äh men hittar man bara en som är ganska rak och som man skjuter bra med så varför inte, hade inte tänkt lägga alltför många tusen på hagelbössan, Än vill säga.
Publicerat Maj 17, 200917 yr Välkommen hit! Stockholm ligger ju lite ocentralt men det är bara att söka sig norrut igen. En gång norrlänning alltid norrlänning!
Publicerat Maj 17, 200917 yr Välkommen! Lämnat norrland för södern? Det misstaget gjorde jag också en gång, två år senare bar flyttlasset av hem igen. (skämt å sido, man vet aldrig om det bär iväg fler gånger i livet )
Publicerat Maj 18, 200917 yr Välkommen hit! Stockholm ligger ju lite ocentralt men det är bara att söka sig norrut igen. En gång norrlänning alltid norrlänning! Välkommen!Lämnat norrland för södern? Det misstaget gjorde jag också en gång, två år senare bar flyttlasset av hem igen. (skämt å sido, man vet aldrig om det bär iväg fler gånger i livet ) Ja men det är redan bestämt att jag ska flytta hem igen, väntar bara på nästa högkonjunktur så man får sig nåt jobb också. " Det är hit man kommer när man kommer hem"