Publicerat Oktober 24, 200520 yr mitt lilla pyssel ser väl ut som följer Har inte lagt in fler bilder än dom här, har gjort rätt mycket genom åren ;D
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Verkligen snyggt Roogie! Jag förstår att Du har lagt ner en hel del timmar genom åren på din lilla hobby. Man blir lite sotis på folk som har sådana talanger. :D Jag ska snart börja med mitt lilla projekt och det är att bygga minst en vakkoja. Sedan ska man spana på björn.
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Fantastiskt! Då vet man vart man ska vända sig när man ska göra sin kvinna ärbar efter 12 år i synd... Martin
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Snyggt roggie! Oerhört vackra smycken, speciellt den sista.. Föresten du som sysslar med sådant, någon erfarenhet av att förgylla eller försilvra föremål?
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Får du några huggtänder och klor över så köper jag gärna av dig dom, tänkte infatta dom i silver. Jag får väl göra en gjutform från en av hyggtänderna så får Du den av mig och gjuta konstgjorda tänder och så kan Du infatta dom i silver och säga att den kommer från björn.
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Författare Gjorde denna till barnbarnets dop. dom här tre safirerna sitt numera i en ring på lilla fruns finger.
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Författare Snyggt roggie! Oerhört vackra smycken, speciellt den sista.. Föresten du som sysslar med sådant, någon erfarenhet av att förgylla eller försilvra föremål? Jodå erfarenhet av det har jag men jag jobbar inte med det, tar för mycket utrymme plus det krävs en del ventilation, håller mig i huvudsak till silver, gör en del jobb i guld, mestadels reparationer.
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Rogge, arbetar du med detta? Har lite planer på att göra lite smycken av horn bland annat när tid råkar finnas för detta.. Skolan, damen och graveringen själ all tid :/
Publicerat November 3, 200520 yr Riktigt imponerande! Min mamma har sysslat en del med silversmide så jag har sett vad det kräver. Jag skulle aldrig ha tålamodet; jag skulle börja leta genvägar där det inte finns några. Hälsningar, Martin
Publicerat April 4, 200818 yr Det här kanske intresserar dig Roggie: http://www.metacafe.com/watch/1212672/ston..._wedding_rings/ Här är hans samlade videos http://www.metacafe.com/channels/skilman/ Jag länkar det här eftersom jag vet att du fortfarande rör dig på forumet.