Publicerat Maj 19, 200916 yr Hej. Har sett denna auktion på Tradera och tänkte höra med er vad ni tycker om det kikarsiktet och om det passar för jakt: LEUPOLD MARK4 3,5-10x50 sidewheel röd&grön belyst http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=92343115 Är det något att ha? Har faktiskt bjudit på den och leder auktioner just nu, men vad tycker ni är ett lämpligt pris för den, maxtak som den bör kosta? Några egenskaper som är bra resp dåligt på den? Jag är nybörjare på sikten skall tilläggas. Tacksam för alla svar.... Jag skall ha siktet till främst vildsvin, rådjur och i viss mån älg.
Publicerat Maj 19, 200916 yr Som jag påpekade på Robsoft så är det en kopia, och jag skulle nog inte lägga ytterligare bud på den kikaren
Publicerat Maj 19, 200916 yr Kina kopia, iofs är den säkert värd 800 kr som ett sikte till ett luftgevär, men hade jag varit med på tradera så hade jag tokanmält säljaren. Snälla köp inte det här siktet för att jaga med. /Christian
Publicerat Maj 19, 200916 yr Författare Kina kopia,iofs är den säkert värd 800 kr som ett sikte till ett luftgevär, men hade jag varit med på tradera så hade jag tokanmält säljaren. Snälla köp inte det här siktet för att jaga med. /Christian Hej. Har nu skrivit och anmält säljaren till Tradera för varumärkerförfalskning, eller felaktig försäljning då han anger att det verkligen är ett Leupold. Hittade sidor på nätet där allt föklaras som jag även bifogade ianmälan Tittar man på bilden i annonsen så ser man att texten på siktet är skrivet i vitt och på original är det skrivet i svart. Kolla denna länk: http://www.leupold.com/hunting-and-shootin...erfeit-warning/ Hoppas de tar bort honom och mitt bud. Tack för hjälpen av er här att uppmärksamma detta.
Publicerat Maj 19, 200916 yr Mm, dessutom så är det 3.5-10x50 förstoring. Det finns det ingen Leupold Mark4 som har, inte heller röd och grön belysning. Och man säljer heller inte en 15000`kronors kikare för under 800 kronor