Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förbud mot Lotins vildsvinsfälla

Featured Replies

Publicerat

Kommer ni att göra samma sak mot andra som säljer olagliga fällor. Bl.a. har jag sett annonser från en firma i Alvesta som säljer fällor, där man kan fånga en hel familj grisar!

Vildsvinsfälla

Såg att dom skulle ha monter på Elmia!

Publicerat
  • Författare

Det kan nog bli så att övriga ohederliga fälltillverkare får ett litet brev eller så...

Publicerat

Är det ok att säga att jag tycker att det är bra arbetat och kul att ni nått avsedda resultat.

/C

Publicerat

en regelfråga kopplat till fälla som fångar en hel flock:

är detta tillåtet över huvud taget. Sugga är ju fredad med kulting. då faller begreppet fredad om hela flocken fångas. dom frihetsberövas i egentlig mening tills de släpp ut igen. följdfråga blir då. ska övriga flocken tvingas se på när en person går och avlivar exempelvis visst antal årsgrisar?

Jag känner visst obehag över bristen på selektivitet i dessa system.

mvh Karl

Publicerat
Kommer ni att göra samma sak mot andra som säljer olagliga fällor. Bl.a. har jag sett annonser från en firma i Alvesta som säljer fällor, där man kan fånga en hel familj grisar!

Vildsvinsfälla

Hm.. man kanske ska printa ut beslutet och ta med till deras monter på fredag? <_<

Publicerat
  • Författare
Hm.. man kanske ska printa ut beslutet och ta med till deras monter på fredag? <_<

Ju fler desto bättre... det kommer en liten patrull dit...

Publicerat

glömde gratulera till ett bra arbete och bra resultat.

Publicerat

Även på deras hemsida.

Lotins vildsvinsfälla

Publicerat

Bra jobbat..

Trident

Publicerat

Vildsvinsfälla

Aha de va så den hette o den fans visst.

Hade ju en snubbe som va o hörde sig för om vibbarna kring fällfångs o han skulle stå på mässan.

Jag tipsade ju om hockeyhjälm o tandskyddd...

Hur som, bra jobbat med ärendet.

Publicerat
Hm.. man kanske ska printa ut beslutet och ta med till deras monter på fredag? :D
Ju fler desto bättre... det kommer en liten patrull dit...

Nu är det kanske inte rätt ställe/forum (Elmia)

Enligt texten så är den redan testad?

Var och så fall när är den testad kan vara intressant att veta?

Jag är tämligen säker på att både Tommy.S samt Crister.P på NVV och Sjf rep har haft dessa ritningar på sitt bord för påseende och ev godkännade.

Men när Edvald Hellgren dök upp med sin fälla sinkabinum, så var det liksom lättare för Tommy & Crister att välja rätt,,, då ritningar och övrig viktigt documentering var välskrivna, och till råga på av en fd länsjaktvårdskonsulent så gick det väl knappast att neka.

Att sedan beslutet om ett godkännande av (konsulentfällan) togs under lite märkliga former är kanske inte mycket att göra åt nu!

Silas.

Publicerat

Begriper inte detta riktigt.. Att konstruera fälla osv torde inte vara ngr problem, invändningen mot fällan..såvitt jag fattat det.. är att det finns saker som talar för att fångad gris mår pissigt psykiskt.. Detta nämner inte Lotin ens antýdningsvis?

Man kanske skulle konstruera en fälla för rådjur? Sälja till alla mordiska sommargäster som är galna för att snasarna mumsar upp deras blommor? Där finns pengar att tjäna :D

Mvh!

Publicerat
Begriper inte detta riktigt.. Att konstruera fälla osv torde inte vara ngr problem, invändningen mot fällan..såvitt jag fattat det.. är att det finns saker som talar för att fångad gris mår pissigt psykiskt.. Detta nämner inte Lotin ens antýdningsvis?

Man kanske skulle konstruera en fälla för rådjur? Sälja till alla mordiska sommargäster som är galna för att snasarna mumsar upp deras blommor? Där finns pengar att tjäna :D

Mvh!

Finns fällor redan som är godkända för rådjur, borde du om någon veta!

(Se konstuktör)

http://www.jaktguiden.eu/fallor/radjursfallamoster-malma.pdf

Dock behövs det inget godkännade på användaren,, vilket hade varit att föredra i fallet nedan.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/grym-radj...maland-1.493069

S

Publicerat
Nu är det kanske inte rätt ställe/forum (Elmia)

Enligt texten så är den redan testad?

Var och så fall när är den testad kan vara intressant att veta?

Jag är tämligen säker på att både Tommy.S samt Crister.P på NVV och Sjf rep har haft dessa ritningar på sitt bord för påseende och ev godkännade.

...

Man kan ju däremot fundera på om arrangörerna av mässan har för åsitker om saken...

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.