Publicerat Maj 20, 200917 yr Laddar inte själv men har en kompis som gör det. Ska ta fram en laddning som främst ska användas till älgbanan, men det vore ju naturligtvis kul om jag kunde få den att skjuta hyffsat tätt åxå. Har en Tikka m65 Continental 6,5x55, önskvärt är ju att få till samskjutningen åxå.........kanske svårt?? Har testat Oryx 156g,Woodleigh 140g och Nosler BT 120g, dom samskjuter ok, 9 skott (3 av var) på ca en 5 krona 80/m, så potential finns. Vill ju att det ska vara en hyffsat billig kula så då jag kommer att skjuta en hel del i framtiden på älgen. Tips på bra billig kula, således...............??????? La ju in denna i fel kollumn naturligtvis...........kan någon flytta??
Publicerat Maj 20, 200917 yr Laddar inte själv men har en kompis som gör det. Ska ta fram en laddning som främst ska användas till älgbanan, men det vore ju naturligtvis kul om jag kunde få den att skjuta hyffsat tätt åxå.Har en Tikka m65 Continental 6,5x55, önskvärt är ju att få till samskjutningen åxå.........kanske svårt?? Har testat Oryx 156g,Woodleigh 140g och Nosler BT 120g, dom samskjuter ok, 9 skott (3 av var) på ca en 5 krona 80/m, så potential finns. Vill ju att det ska vara en hyffsat billig kula så då jag kommer att skjuta en hel del i framtiden på älgen. Tips på bra billig kula, således...............??????? Lapua har/hade en 9 grams fmj som var riktigt bra till min Sako iaf
Publicerat Maj 20, 200917 yr lapuas kulor är inte så billiga tyvärr bara bra. till älgen kanske prvi eller s&b fmj duger. har själv laddat s&b väldigt mjukt men med bra precision.
Publicerat Juni 1, 200917 yr Magne Landrö i Norge har lapua i tusenpack och billigare än så blir det inte för en kvalitetskula. Tyvärr så har vi ju en bananrepubliksvaluta numer men jag tror ändå att det kan bära sig att kolla i synnerhet om man har vägarna förbi lillehammer. Kollade just priset 1,85 Nok/stk för 1000 kulor i bulkförpackning.
Publicerat Juni 3, 200917 yr Norska ligger ju i 1,14 så det blir inte så dyrt i allafall om man jämför med svenska priser.