Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Majbockarna!

Featured Replies

Publicerat

Tjena tänkte visa bilder på mina 2 första rådjur. Båda är skjutna här i maj. Rdjurnr1.jpg[/img]

Den här sköt jag 1 maj på 130 m.

Rdjurnr2.jpg

Och den här sköt jag 19 maj på 70-80 m.

Eftersom det var de 2 första vilten jag sköt med kula var det skönt att jag inte skadesköt iaf ^_^ hade inte varit den roligaste starten att skadeskjuta. Men de slapp jag i vilket fall!!

Publicerat

Grattis, både till bockarna och till de välplacerade skotten!

Publicerat

Det är bara till att gratulera då!

Men det lär nog inte vara de sista ^_^

Publicerat

Fina resultat Calle,

jag gillar särskilt att du/ni tar fina bilder där viltet får vara med och framträda väl,

om du vill/orkar kan du prov att torka bort blodet som på den första bilden,

utöver det vad kan man säga annat än

Grattis till tusen.

Du måste med rätta känna dig stolt och nöjd över din jakt.

/C

Publicerat
  • Författare
Fina resultat Calle,

jag gillar särskilt att du/ni tar fina bilder där viltet får vara med och framträda väl,

om du vill/orkar kan du prov att torka bort blodet som på den första bilden,

utöver det vad kan man säga annat än

Grattis till tusen.

Du måste med rätta känna dig stolt och nöjd över din jakt.

/C

Tack så mycket!!

Hehe jo jag såg nu att de såg lite bättre ut på den andra bilden när det inte var något blod i munnen -_- Jag torkade egentligen inte bort blodet på den andra, var bara att jag fick släpa den i ca 2 km över hygge och skogsvägar så allt blod han åka bort ^_^

Publicerat

Calle,

vet du vad det bästa är,

om 50 år kommer du att ha glömt mycket här i livet, men jag lovar att smaken, bokstavligen och bildligt talat av dina första råbockar här i livet den kommer att vara kvar där i minnet.

Jag vet, jag är enbart halvvägs men minnet sviker allt som oftast.

/Christian

Publicerat

kan bara till å hålla med dom första bockarna glömmer man aldrig <_<

stort Grattis Calle

/johan

Publicerat

Grattis till de fina bockarna Calle <_<

Publicerat

Grattis Calle, jag minns känslan av mina första bockar mer än andra som jag skjutit på senare år, så det är prexis som Christian säger.

Du ser ut att ha fina marker att jaga på, mycket räv där månne ?

Mvh Janne

Publicerat
  • Författare
Grattis Calle, jag minns känslan av mina första bockar mer än andra som jag skjutit på senare år, så det är prexis som Christian säger.

Du ser ut att ha fina marker att jaga på, mycket räv där månne ?

Mvh Janne

Tack allihopa! Jo det känns som att jag kommer komma ihåg bockarna, skriver även jaktdagbok så jag ska komma ihåg de :D.

Angående rävarna så har vi faktiskt mycket lite räv, jag jagar för de mästa där jag bor vilket är en ö, det blir lite halv isolerat trots att det är en bro ut så de är lätt för viltet att ta sig över. Dock så verkar inte rävarna hitta ut, jag har sett 2 och tror inte att det finns mycket mer, sköt en räv i mars på den närmaste marken på fastlandet så jag sänkte chansen lite att det skulle komma ytterligare en :D

Publicerat
Tack allihopa! Jo det känns som att jag kommer komma ihåg bockarna, skriver även jaktdagbok så jag ska komma ihåg de :lol:.

Angående rävarna så har vi faktiskt mycket lite räv, jag jagar för de mästa där jag bor vilket är en ö, det blir lite halv isolerat trots att det är en bro ut så de är lätt för viltet att ta sig över. Dock så verkar inte rävarna hitta ut, jag har sett 2 och tror inte att det finns mycket mer, sköt en räv i mars på den närmaste marken på fastlandet så jag sänkte chansen lite att det skulle komma ytterligare en :D

Okej, på det viset.

Ja det är ju kanon för småviltet på ön om predatorerna är få eller inga, men samtidigt så är det en förbenat spännande jakt, lockjakten på mickel alltså.

/ Janne

Publicerat

Stort Grattis!!

Publicerat

Grattis till bockarna! :)

Publicerat

Stort grattis!

De första rådjuren glömmer man aldrig! Minns min första augustibock som blev min andra pyrschbock. Det var mygg något grönjävligt men jag höll ut och till sist klev han fram i den ljusa augustikvällen alldeles eldröd i kroppen. Kan fortfarande känna skakningarna i kroppen när jag gick fram till bocken där den låg död på klövervallen. :)

Publicerat

Grattis calle till två fina bockar. o kul att du fick börja med dom.. o lycka till i fortsättningen..