Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

boar

Featured Replies

Publicerat

hejsan, har inhandlat 125 hagelskott som skall användas till kråkjakten av märket boar det är 28 grams laddning och us 7. Jag har aldrig sett eler hört nånting om dessa skott och undrar om de är något att ha dvs. kvaliteten på skotten??

Publicerat
hejsan, har inhandlat 125 hagelskott som skall användas till kråkjakten av märket boar det är 28 grams laddning och us 7. Jag har aldrig sett eler hört nånting om dessa skott och undrar om de är något att ha dvs. kvaliteten på skotten??

dom är nog bätter än selleri & boycot, så jo dom är nog helt ok patroner <_<

Publicerat
dom är nog bätter än selleri & boycot, så jo dom är nog helt ok patroner <_<
boar är sämsta patron genom tiderna men dyger till kråk jakt.sellier & bellot har många bra patron model.
Publicerat
boar är sämsta patron genom tiderna men dyger till kråk jakt.sellier & bellot har många bra patron model.

Alla har egna åsikter. själv skjuter jag inte sellier för dom är skit. smutsar bössan som fan och så expanderar dom som fan att dom fasstnar i bössan.

Publicerat

Provskjut på en papptavla på 25 meter och se hur träffbilderna är så får du en uppfattning.

Sen är det vettigt att testa en ask (25 plugg) på lerduvor för att se hur de funkar vid skytte på rörliga mål.

Jag är en av de största gnällspikarna på vad jag anser "dålig ammunition", men tränar man med t ex långsam ammunition är det inte mindre "död" i dem än snabba.

Jag skjuter allt mitt hagelvilt med Gafab (Gyttorp) ammunition. (Hull har inte sitt fulla sortiment i svedala <_< )

De har konsekvent hastighet och funkar bra i min Browning, TROTS att de har plastkopp. (djävulens påfund...) Visst, de kostar 6.40 styck, men det är ingen skillnad på att skjuta kråkor och att skjuta rådjur med dessa.

Publicerat
............

Jag skjuter allt mitt hagelvilt med Gafab (Gyttorp) ammunition. (Hull har inte sitt fulla sortiment i svedala :lol: )

........

Man köper inte ammunition i detta krusbärets och fackföreningarnas förlovade land av medelmåttighet. Man beställer från den lilla bakåtsträvande ön...... De om några har Hulls fulla sortiment, även om jag föredrar Eley eller GameBore.

Men annars är S&B Corona synnerligen prisvärd som kråksmällare.

/T

Publicerat
Man köper inte ammunition i detta krusbärets och fackföreningarnas förlovade land av medelmåttighet. Man beställer från den lilla bakåtsträvande ön...... De om några har Hulls fulla sortiment, även om jag föredrar Eley eller GameBore.

Men annars är S&B Corona synnerligen prisvärd som kråksmällare.

/T

Förvisso sant men nu har regelverket beslutat att de inte längre får tillverka min favoritplugg och när jag ändå skulle lära om ny ammunition så var det lika bra att testa någonting "lokalt", och då fastnade jag för Gafab pluggen.

(priset på den nya Hull Sovereign FITASC är skrämmande att importera till sverige!!!!)

Men visst saknar jag att gå in på Bisleys vapenaffär och välja och vraka bland all ammunition.

Tycker dock att det är trist att det inte står vilken hastighet det är på ammunitionen i sverige...

Ibland saknar jag england... :lol:

Publicerat
Tycker dock att det är trist att det inte står vilken hastighet det är på ammunitionen i sverige...

Ibland saknar jag england... :D

Eller varför inte det står antal hagel på asken.... Eller typ av förladdning.

Men så är det att bo i ett hagelmässigt u-land......

/T

Publicerat
  • Författare

trap skotten av boar var dyrare än sagas och s&b skott!! har jag då betalat överpris eller får man vad man betalar för, betalade 6 euro /28 grams låda, motsvarar cirka 60 kr

Publicerat
trap skotten av boar var dyrare än sagas och s&b skott!! har jag då betalat överpris eller får man vad man betalar för, betalade 6 euro /28 grams låda, motsvarar cirka 60 kr

tycker inte det låter så "dyrt" det är ju endå 28 grams skott du köpte inte skeet. o skeet/trap är ju endå 4.5-6 euro paket

Publicerat
  • Författare

joo..

Publicerat

Vad är det för fabrikat bakom "Boar"? Aldrig hört talas om denna patron förr..

Publicerat
  • Författare

inte jag heller hade hört om den, men den är iaf. tillverkad i Polen

Publicerat

Fanns förr ett polskt fabrikat som hette "Olympia" som gjorde hyfsat prisvärda plugg..Kan det vara samma företag månne?