Publicerat Maj 23, 200916 yr Jag var på mässan i Torsdags och nu skulle jag äntligen få känna och se Nikons kikarsikten live. Tanken är att jag skall köpa en kikare till vak, räv och annat långhåll som har förstoringen mellan 2-12 ungefär. Jag har tittat på nikon och är lite förtjust i dom eftersom jag fotat i alla år och då med nikon. Men fy 17 vad jag blev besviken inte på optiken som sådan men presentationen av deras produkter kameragrejorna var kanon där visade Magnus Nyman mig sina grejor och deras produkter. Så gick jag över till kikarsiktena och deras demoex, som är kantstötta och allmänt misshandlade bla var det sönderskavt vid batterihållarna så att färgen var borta, de såg värre ut än mina jag jagar med. Att sedan representanten var lagom sugen på att berätta deras förträfflighet gör inte saken bättre. Nu är jag helt säker på att det inte blir Nikon i alla fall! Är det någon mer som upplevde detta så får dom svårt att etablera sig hos jägarna. Vi hamnade sedan hos Swarovski och blev bemötta på ett helt annat sätt. (tur eller mer sugen på swarovski?????)
Publicerat Maj 24, 200916 yr Jag var på mässan i Torsdags och nu skulle jag äntligen få känna och se Nikons kikarsikten live.Tanken är att jag skall köpa en kikare till vak, räv och annat långhåll som har förstoringen mellan 2-12 ungefär. Jag har tittat på nikon och är lite förtjust i dom eftersom jag fotat i alla år och då med nikon. Men fy 17 vad jag blev besviken inte på optiken som sådan men presentationen av deras produkter kameragrejorna var kanon där visade Magnus Nyman mig sina grejor och deras produkter. Så gick jag över till kikarsiktena och deras demoex, som är kantstötta och allmänt misshandlade bla var det sönderskavt vid batterihållarna så att färgen var borta, de såg värre ut än mina jag jagar med. Att sedan representanten var lagom sugen på att berätta deras förträfflighet gör inte saken bättre. Nu är jag helt säker på att det inte blir Nikon i alla fall! Är det någon mer som upplevde detta så får dom svårt att etablera sig hos jägarna. Vi hamnade sedan hos Swarovski och blev bemötta på ett helt annat sätt. (tur eller mer sugen på swarovski?????) Kollade också på Nikon och hade ganska höga förväntningar men jag blev också lite besviken. Passade inte mig alls utan jag har bestämt mig för Docter eller Zeiss. mvh
Publicerat Maj 28, 200916 yr Jag kollade en en Nikon för ca 8.5kkr. *fnys* Näää det var inget för mig. Kanske är jag som inte förstår mig på det där men bläää. Mikael
Publicerat Maj 29, 200916 yr Men hallå. Höj er över era egna soffbord en stund. Det som klankas på är bemötandet från vederbörande som stod i montern och det kan jag hålla med om att det är oacceptabelt. Det andra är att utställningsexemplaren har varit med på några mässor tidigare! och vad gör det. Det kan till viss del visa att dessa sikten inte har den reptålighet som man förväntar sig men som det skrivs ovan att optiken är kanon som det brukar vara med Nikon. Är det inte det vikigaste i sammanhanget? Sen är det kanske inte riktigt schysst att jämföra Nikon med Swarre som spelar i högsta divisionen. Hade jag haft agenturen för Leupold vore jag mer orolig.
Publicerat Maj 29, 200916 yr Men hallå.Höj er över era egna soffbord en stund. Det som klankas på är bemötandet från vederbörande som stod i montern och det kan jag hålla med om att det är oacceptabelt. Det andra är att utställningsexemplaren har varit med på några mässor tidigare! och vad gör det. Det kan till viss del visa att dessa sikten inte har den reptålighet som man förväntar sig men som det skrivs ovan att optiken är kanon som det brukar vara med Nikon. Är det inte det vikigaste i sammanhanget? Sen är det kanske inte riktigt schysst att jämföra Nikon med Swarre som spelar i högsta divisionen. Hade jag haft agenturen för Leupold vore jag mer orolig. det är väl ganska bra med att folk ger sitt betyg ibland, befogade åsikter är viktiga tycker jag. får en del klag själv i mitt jobb på produkterna och ibland är det ensamma fyllon som ringer och då får man ta det med en nypa salt men ibland är det är det bra åsikter och dom tackar jag hjärtligt för för då vet jag vad jag ska bli bättre på och göra kunderna mer tillfreds. obs jag har ingen åsikt av din monter då jag ej var där.
Publicerat Maj 30, 200916 yr Tyvärr kan jag inte hålla med Blade, vi blev väldigt trevligt bemötta i Nikons monter min kompis & jag. Vi var där både på fredagen & lördagen och tittade på kikarsikten. Visst var det mycket folk där som var intresserade av deras kikarsikten så det var inte lätt att komma intill, men att någon blev otrevligt bemött kunde inte vi höra något av.
Publicerat Maj 30, 200916 yr det är väl ganska bra med att folk ger sitt betyg ibland, befogade åsikter är viktiga tycker jag.får en del klag själv i mitt jobb på produkterna och ibland är det ensamma fyllon som ringer och då får man ta det med en nypa salt men ibland är det är det bra åsikter och dom tackar jag hjärtligt för för då vet jag vad jag ska bli bättre på och göra kunderna mer tillfreds. obs jag har ingen åsikt av din monter då jag ej var där. Håller med till fullo. Konstruktiv kritik är bra och utvecklande. Jag stod inte i nikons monter utan reagerade endast på ovanstående inlägg. Besökte dock montern och fick mina frågor besvarade på ett korrekt sätt.
Publicerat Maj 30, 200916 yr och då får man ta det med en nypa salt Nu var du jäkligt fyndig Maddog...
Publicerat Maj 31, 200916 yr För min del var det att kikaren inte föll mig i smaken som vissa andra modeller. Hade hoppats att jag skulle falla pladask då priset är bra mot vissa andra märken. Men, men..... smaken är ju olika. mvh
Publicerat Juni 1, 200916 yr För min del var det att kikaren inte föll mig i smaken som vissa andra modeller. Hade hoppats att jag skulle falla pladask då priset är bra mot vissa andra märken. Men, men..... smaken är ju olika. mvh Ja, detta borde jag väl skriva på någon av mina egna trådar egentligen, men jag tyckte det kunde passa nog så bra på denna! Efter ca 2månader av frågande/sökande/frågande igen/klämmande/kännande/frågande igen...... så har jag nu äntligen köpt mitt första vapen och kikarsikte! Så här blev det: Min budget låg på ca 10 000-12000kr Begagnad Sako 75 s/s kal 308 Win. (Sparsamt använt pris:8500kr) Nikon Monarch III 2,5-10x42 pris: 4350kr Denna kikare skall med all säkerhet anbringas med ett par sako optilock fäste, tror jag ! Tack alla för god hjälp! Så där ja, ös på med lovord nu !
Publicerat Juni 1, 200916 yr Ja, detta borde jag väl skriva på någon av mina egna trådar egentligen, men jag tyckte det kunde passa nog så bra på denna!Efter ca 2månader av frågande/sökande/frågande igen/klämmande/kännande/frågande igen...... så har jag nu äntligen köpt mitt första vapen och kikarsikte! Så här blev det: Min budget låg på ca 10 000-12000kr Begagnad Sako 75 s/s kal 308 Win. (Sparsamt använt pris:8500kr) Nikon Monarch III 2,5-10x42 pris: 4350kr Denna kikare skall med all säkerhet anbringas med ett par sako optilock fäste, tror jag ! Tack alla för god hjälp! Så där ja, ös på med lovord nu ! Bara att gratulera mvh