Publicerat Maj 23, 200916 yr Har fått napp på en,,och jag gillar verkligen utseendet frågan är om det är nåt att ha???
Publicerat Maj 23, 200916 yr Östtyskt grovsmide och ojämn kvalité brukar vara de vanligaste omdömmena kring denna modell.. Dock måste jag tillstå att jag personligen gillar dem då stockningen tenderar passa mig. Min kusin har en dylik, främsta kruxet med hans är att säkringen är extremt högljud..Mao inget för rävjakten..
Publicerat Maj 23, 200916 yr Författare Östtyskt grovsmide och ojämn kvalité brukar vara de vanligaste omdömmena kring denna modell.. Dock måste jag tillstå att jag personligen gillar dem då stockningen tenderar passa mig. Min kusin har en dylik, främsta kruxet med hans är att säkringen är extremt högljud..Mao inget för rävjakten.. Det lilla jag hört är just att dom antingen är as bra...eller raka motsatsen
Publicerat Maj 23, 200916 yr Det lilla jag hört är just att dom antingen är as bra...eller raka motsatsen ja det är det som kallas ojämn kvalitet. du kan lugnt köpa en sådan tycker jag, dom brukar vara så billiga att det är ju inte mycket pengar att förlora om den skulle börja glappa i förtid. om du ska nöta på banan eller ha bössan för resten av livet kanske du ska titta på något annat.
Publicerat Maj 23, 200916 yr Författare ja det är det som kallas ojämn kvalitet. du kan lugnt köpa en sådan tycker jag, dom brukar vara så billiga att det är ju inte mycket pengar att förlora om den skulle börja glappa i förtid. om du ska nöta på banan eller ha bössan för resten av livet kanske du ska titta på något annat. Du är så klok. klart jag köper den, går det helt åt helvete köper jag nåt annat
Publicerat Maj 23, 200916 yr De är helt ok bössor i sin prisklass oftast. Se upp med en grej, kolla träet mellan kolven och lådan. Sett två bössor tror jag med sprickbildning i träet precis där kolven börjar vid lådan. Skjutit en hel del med en Merkel 8 med rak engelsk kolv, gillade den faktiskt! Mvh!
Publicerat Maj 24, 200916 yr Författare De är helt ok bössor i sin prisklass oftast.Se upp med en grej, kolla träet mellan kolven och lådan. Sett två bössor tror jag med sprickbildning i träet precis där kolven börjar vid lådan. Skjutit en hel del med en Merkel 8 med rak engelsk kolv, gillade den faktiskt! Mvh! Tack för tipset, den tilltänkta tituleras "nyskick" tydligen inte använd så mycket,,men jag ska kolla ordentligt
Publicerat Maj 24, 200916 yr Östtyskt grovsmide och ojämn kvalité brukar vara de vanligaste omdömmena kring denna modell.. Dock måste jag tillstå att jag personligen gillar dem då stockningen tenderar passa mig. Min kusin har en dylik, främsta kruxet med hans är att säkringen är extremt högljud..Mao inget för rävjakten.. Ja tyvärr så är det ett ganska taskigt lotteri med just 8:orna. Förlagan är förträfflig, Sauer&Sohns m8, men ThälemansWerkes variant är allt som oftast rent ut sagt uselt ihopkommen. Så räkna med att du betydligt fler nitlotter än vinster...... Den förekommer även under modellnamnet 47, de lite roligare modellerna 147/247/347 är betydligt bättre ihopkomna. Jag skulle spontant avråda från köp, om du inte har snorkoll på hur du ska kolla upp ett vapen av den synnerligen risiga kvaliteten. Och allt över 1000 kr är rent ocker för en komunistmerkel av den klassen. /T
Publicerat Maj 24, 200916 yr Författare Ja tyvärr så är det ett ganska taskigt lotteri med just 8:orna. Förlagan är förträfflig, Sauer&Sohns m8, men ThälemansWerkes variant är allt som oftast rent ut sagt uselt ihopkommen. Så räkna med att du betydligt fler nitlotter än vinster......Den förekommer även under modellnamnet 47, de lite roligare modellerna 147/247/347 är betydligt bättre ihopkomna. Jag skulle spontant avråda från köp, om du inte har snorkoll på hur du ska kolla upp ett vapen av den synnerligen risiga kvaliteten. Och allt över 1000 kr är rent ocker för en komunistmerkel av den klassen. /T Hå Hå, intressant upplysning,, tycker det är skitsvårt att hitta rätt, tittat på en merkel 147E också....som jag tycker är finare, men kostar lite mer..
Publicerat Maj 25, 200916 yr Du har varit i Enköping ser jag Har också kikat på den 8:an och blev väldigt förtjust. Dock känns 6500 alldeles för dyrt!
Publicerat Maj 25, 200916 yr Författare Du har varit i Enköping ser jag Har också kikat på den 8:an och blev väldigt förtjust. Dock känns 6500 alldeles för dyrt! Faktiskt inte,, hittat en i sundsvall... men är allt annat än säker,,, letar fortfarande,,
Publicerat Maj 25, 200916 yr Faktiskt inte,, hittat en i sundsvall... men är allt annat än säker,,, letar fortfarande,, om du är seriös på att köpa den i sundsvall kan jag titta på den åt dig.
Publicerat Maj 25, 200916 yr Du har varit i Enköping ser jag Har också kikat på den 8:an och blev väldigt förtjust. Dock känns 6500 alldeles för dyrt! Simpli simplicitas! 6500:- för en m/8!!!! För en 147:a eller 247:a hade det varit på gränsen till dyrt i kaliber 12, acceptabelt i kaliber 20. Men för en 8:a, no way! Det är inte ett seriöst prisförslag - det är ett förtäckt rån! Och för övrigt är de som är mer slitna i 99 fall av 100 säkrare köp, har bössan risig passning märks det om den är skjuten en del. Är den skjuten en hel del och inte glappar eller har glipor så brukar de vara hyffsat inpassade. /T
Publicerat Maj 25, 200916 yr Författare om du är seriös på att köpa den i sundsvall kan jag titta på den åt dig. Kan du
Publicerat Maj 25, 200916 yr Författare japp kommer hem på torsdag, är det privat eller butik. Privat, han verkar inte kunna så mycket om vapen,,visste inte om det var engelsk kolv,,,och kan inte pressa fram en bild?? Men hävdar att den praktiskt taget aldrig är använd??
Publicerat Maj 25, 200916 yr Författare Privat, han verkar inte kunna så mycket om vapen,,visste inte om det var engelsk kolv,,,och kan inte pressa fram en bild??Men hävdar att den praktiskt taget aldrig är använd?? Vilket då gör mig osäker
Publicerat Maj 25, 200916 yr Vilket då gör mig osäker jag tycker det låter som bra förutsättningar för ett bra köp, det finns många som har tex ärvda bössor som dom inte vet något om i garderoben.
Publicerat Juni 7, 200916 yr Författare jag tycker det låter som bra förutsättningar för ett bra köp, det finns många som har tex ärvda bössor som dom inte vet något om i garderoben. Har snubblat på en "nyskicks" Merkel hos handlare nu, som ser jätte fin ut, ska kasta in ansökan i morgon, vill bara ha en att smula sönder duvor med medans jag bestämmer mig för vad jag verkligen vill ha..... Måste passa på en gång till att tacka Mad dog för det trevliga samtalet!!!! min tro på mänskligheten är återupprättad!!!!!!!!!
Publicerat Juni 10, 200916 yr Författare Har snubblat på en "nyskicks" Merkel hos handlare nu, som ser jätte fin ut, ska kasta in ansökan i morgon, vill bara ha en att smula sönder duvor med medans jag bestämmer mig för vad jag verkligen vill ha..... Måste passa på en gång till att tacka Mad dog för det trevliga samtalet!!!! min tro på mänskligheten är återupprättad!!!!!!!!! Och det gick ju inge bra,,dom skulle frakta för nästan lika mycket som bössan kostade,,tog bort det billiga i planen