Publicerat Maj 25, 200916 yr Äntligen har licensen kommit och resan till säljaren genomförts En 25 år gammal Sako Hunter 491 LW i kaliber .222 Rem är hemförd Liten och smidig. kanske bara två centimeter kortare än min Hunter 75 men mycket smäckrare. Nu ska baser till ringarna köpas och tills vidare skall en Leupold VX-1 3-9*40 monteras. På sikt vill jag nog ha ett par gånger högre förstoring och några millimeter mer öppning men vi får se. Långtidsplanen inkluderar även en ljuddämpare av lite och lätt modell för att kunna vaka rå och hare utan kåpor. leklusten sprudlar och allt är ännu möjligt. MVH Lycklige H
Publicerat Maj 25, 200916 yr Äntligen har licensen kommit och resan till säljaren genomförts En 25 år gammal Sako Hunter 491 LW i kaliber .222 Rem är hemförd Liten och smidig. kanske bara två centimeter kortare än min Hunter 75 men mycket smäckrare. Nu ska baser till ringarna köpas och tills vidare skall en Leupold VX-1 3-9*40 monteras. På sikt vill jag nog ha ett par gånger högre förstoring och några millimeter mer öppning men vi får se. Långtidsplanen inkluderar även en ljuddämpare av lite och lätt modell för att kunna vaka rå och hare utan kåpor. leklusten sprudlar och allt är ännu möjligt. MVH Lycklige H Grattis. en 222a är aldrig fel. Jag kan ha ett högförstorande sikte till salu om det kan vara något. /Lasse