Publicerat Maj 25, 200917 yr Hej! Detta blir mitt premiärinlägg i detta forum. Har länge följt forumet och har största respekt för kunskapen som finns här! Så till saken. Jag har en Zoli 1900 studsare. Nu är det så att det har blivit en spricka i stocken bakom rekylklacken. Alltså i den lilla "träkloss"mellan främre skruven i underbeslaget och magasinet, som ligger mot rekylklacken. Kan inte se några fler skador. Går detta att åtgärda? Inser nu att man borde plastbäddat för länge sedan! /Nissen
Publicerat Maj 25, 200917 yr Helplasta bössan så ska det nog bli bra. Du kan även dra isär sprickan och peta in lite lim i samma veva om du vill.
Publicerat Maj 25, 200917 yr Tjenare och välkommen till forumet. Som Eskimo1 skrev, plasta bössan då den dåliga inpassningen mellan låda och kolv samt negativ påverkan av rekyl troligtvis är anledningen till att sprickan uppstod. Dremla hellre bort materialet och plastbädda efteråt då du måste fått eliminera hela sprickan annars kan den vandra vidare. Ja detta under förutsättning att inte sprickan gått igenom hela kolven och syns på undersidan för då är definitivt ovanstående inlägg det bästa. Använd gärna en värmepickadoll för att få limmet att flyta lite lättare och på så vis låta kapilärverkan göra jobbet. Vart håller du hus? Kanske ngn snäll forist kan hjälpa dig med ärendet... Mvh. Robban
Publicerat Maj 26, 200917 yr Författare Jo det blir nog till att plasbädda, men vågar inte prova själv! Tänkte höra med S Nilsson i U-sala där jag köpt den. Har inte dom nån tjomme där som brukar fixa saker? Eller finns det nån bössmakare i Enköpingstrakten som kan lägga in plast? /Nissen